Annons:
Etikettövrigt-sångrelaterat
Läst 12381 ggr
Gerro
11/16/13, 8:39 PM

Vad ska man inte äta..

Före ett uppträdande?

Hörde eller läste detta någonstans att man inte ska äta vissa saker före ett uppträdande. Vad ska man inte äta/dricka? Och varför?

Väldigt tacksam för svar! :)


Annons:
Leramani
11/18/13, 4:13 PM
#1

Mjölk, mjölkchoklad, fil, yoghurt,  och andra mjölkprodukter lägger en hinna i halsen som gör att man behöver svälja, dricka något när man börjat sjunga. 

Man kan äta ett päron eller äpple,  det fuktar halsen och lenar.  Te med honung är också bra.

De Lapsus Resurgam

Gerro
11/18/13, 5:59 PM
#2

#1
Okej tack så mycket! :)


JazzBass
11/19/13, 12:42 PM
#3

Jag undviker drycker med kolsyra p.g.a. att man kan börja rapa av det. 😃

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Gerro
11/19/13, 4:08 PM
#4

#3
Haha, tack för tipset! 😃


[BatsBalloon]
11/19/13, 8:26 PM
#5

Ät inte upp noterna, då kan det bli jobbigt ;) Lycka till ;)

:)

Batsballon

litettrassel
11/22/13, 1:04 PM
#6

drick inte varmt te eller kaffe innan… då kan du få små varmluftsbubblor när du ska sjunga

Annons:
JazzBass
11/22/13, 2:29 PM
#7

#6 - Det vet jag inte om jag tror är nåt väsentligt, har inte heller hört nån yrkessångare eller sånglärare säga att det är illa för rösten med varmt vatten/te. Tvärtom har jag hört många säga att ånga från heta drycker är bra att andas in för att fukta stämbanden med. En yrkessångare som jag känner och har tagit lektioner av dricker alltid hett vatten med citron före sina uppträdanden.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Gerro
11/22/13, 10:13 PM
#8

#6 & #7
Tack! :)


litettrassel
11/23/13, 4:25 PM
#9

#7 trodde inte jag heller på förens jag var med om det själv. Dricker det gärna själv för halsens skull men inte precis innan sjungning.

HejPåDig
11/23/13, 8:20 PM
#10

Har hört att man kan bli slemmig i halsen av allt socker i läsk tillexempel, så det ska man nog inte dricka precis innan :)

DaniPoo
1/10/14, 2:26 PM
#11

Kör ofta på att äta ordentligt så att jag är super mätt ett par timmar innan jag sjunger (spelar inte mig någon roll vad, så länge jag får energi av det), Sedan dricker jag äppeldricka innan jag sjunger upp och undertiden jag sjunger (I pauser och mellan låtarna).

Känns som att äppeldricka renar halsen på nått sätt, fråga mig inte hur :P

Försök undvika läsk, fett och rök precis innan du sjunger upp, och efter du sjungit upp så undvik allt förutom Vatten och äppeldricka (Vet att det innehåller socker men det funkar för mig).

Gerro
1/10/14, 5:21 PM
#12

#10 & #11
Tack så mycket! :)


Upp till toppen
Annons: