Annons:
Etikettsångteknik-och-problem
Läst 1376 ggr
sadhero87
2014-03-13 14:49

Hur startar man upp?

Hej,

jag undrar hur man bäst startar upp för att skaffa sig en någorlunda bra sångröst. Har badrumssjungit mycket sedan barnsben, men aldrig sjungit publikt om man bortser från obligatoriska lucia tåg i grundskolan.

Skall man träffa en pedagog då eller kan man göra det själv?

Vad behöver man tänka på förutom andningen?

Vill gärna lära mig som sagt. Är inte nöjd med hur jag låter idag och vill göra det bättre. Mycket bättre så att jag slipper mörda fåglar när jag tar ton.

Annons:
Leramani
2014-03-13 18:43
#1

Sångpedagog är nog bästa sättet.  En sådan kan visa dig hur du ska göra och hjälpa dig med träningen.

Leramani

De Lapsus Resurgam

sadhero87
2014-03-13 20:03
#2

Ok, tack.

JenniferFahlander
2014-03-26 23:09
#3

de går ju att lära sig själv, först måste man ju lära sig tonerna o allting så man inte sjunger en låt i tex c fast låten går i a, om man vill lära sig toner osv utan pedagog så kan man ha ett piano till hjälp eller söka på olika toner på internet o sedan härma dom :) de tar sin lilla tid men man lär sig tillslut :) sångaren i bandet everygrey kunde inte alls sjunga förut o nu är han jätte bra, hans fru är sångpedagog så han fick ju lite hjälp på traven :)

sadhero87
2014-03-27 10:46
#4

Toppen, det har jag hört lite om att man kan använda ett piano.

Jag skall söka runt lite toner på nätet och försöka härma dem lite. Jag har inte riktigt råd med en sångpedagog nu när jag studerar så det får bli när jag är färdigutbildad.

Tack.

JenniferFahlander
2014-03-27 13:20
#5

#4 jo förstår det, sångpedagoger är ju inte direkt gratis hehe :)

Leramani
2014-03-27 16:22
#6

Å andra sidan kan man ju ta 2-3 lektioner för att få en uppfattning om vad man behöver göra, och sedan kan man jobba vidare själv.

De Lapsus Resurgam

Annons:
Upp till toppen
Annons: