Annons:
Etikettsångkritik-lätt
Läst 1700 ggr
Sherlock-Watson
8/27/14, 9:45 PM

Kritik sökes! :)

Annons:
DaniPoo
8/27/14, 11:14 PM
#1

Spännande röst :) du har potential men behöver träna lite på tonsäkerheten. Men det är alltid svårare att hålla tonen utan musik till så det är ett smärre bekymmer. Fortsätt att sjung, snappa upp tips och tekniker :)

Leramani
8/28/14, 12:34 AM
#2

Intressant klang.  Du behöver lite bättre med luft,  du har inte riktigt så mycket luft som du behöver, du andas lite på fel ställen, mitt i meningar.  Du behöver en bra sånglärare som inte förstör din röst utan hjälper upp den.   Du sjunger - låter det som - mest med halsen nu,  du behöver använda kroppen för att inte nöta på stämbanden,  men ändå få mer uthållighet.

De Lapsus Resurgam

Sherlock-Watson
8/28/14, 7:47 AM
#3

Tack så jättemycket för tipsen :) ska faktiskt börja på sång nu :)

Sherlock-Watson
8/28/14, 7:47 AM
#4

Tack så jättemycket för tipsen :) ska faktiskt börja på sång nu :)

Leramani
8/28/14, 8:16 AM
#5

Var då vaksam på att din sånglärare inte börjar ändra på hur du gör med munnen eller näsan, utan bara koncentrerar sig på din andning och magstöd och lär dig när du ska andas i texten/melodin och låter din klang/röstfärg vara ifred.

De Lapsus Resurgam

DaniPoo
8/28/14, 6:14 PM
#6

#5 precis, allt man gör med munnen, halsen och svalget är personligt och något man måste upptäcka själv. :)

Annons:
DaniPoo
8/28/14, 6:51 PM
#7

Eller mja kanske inte allt, sångläraren bör säga till om du gör något som är skadligt för din röst eller om han/hon hör att du gör något som försämrar klangen i din röst. Allt handlar inte om andning och magen även om många sångpedagoger och yoga-instruktörer gärna spenderar majoriteten av din betalade tid på det. Jag vågar också påstå att om en sångpedagog spenderar en hel eller flera terminer med att bara nöta mage och andning med dig så byt sånglärare. Då sångläraren uppenbarligen har svårt att hitta vart problemet ligger.

Sherlock-Watson
8/29/14, 8:07 AM
#8

Så jag ska öva på att andas på 'bättre' ställen? ;)

Leramani
8/29/14, 4:08 PM
#9

Gå till sångläraren och börja där.  Du behöver lära dig att andas och hushålla med luften, och ja, andas på rätt ställen.

De Lapsus Resurgam

Upp till toppen
Annons: