Annons:
Etikettsångteknik-och-problem
Läst 3805 ggr
[Ellabella347]
2014-12-17 21:08

hes och ska sjunga solo

Hej, vi har avslutning på fredag och då ska jag och min kompis sjunga. Jag sjunger första versen själv. Sen dom andra som har gjort sitt på scenen blir kör som sjunger med i refrängerna. Men jag har ont i halsen och är hes. Jag måste sjunga jättestarkt, alltså, min röst har svårt att spricka, men jag måste sjunga så starkt att det är på gränsen att det spricker. Jag håller halsen varm men jag kan inte äta dom flesta halstabletter då jag inte tål sötningsmedel. Finns det något mer jag kan göra? (Gud vad långt det blev)

Annons:
Lia
2014-12-17 21:11
#1

Låt bli mejeriprodukter :)

Zakaraa
2014-12-17 21:14
#2

Ingefärste med honung smörjer och lugnar en ond hals.

Men varför måste du sjunga starkt? Det kan ju enkelt lösas med mick eller det kanske inte är den typen av avslut där utrustning finns?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Tjeja
2014-12-17 21:28
#3

Ät och sug på surt grönt äpple strax innan du ska upp och sjunga! Det hjälper mig massor när jag är hes! inte så gott kanske om man inte gillar surt, men gör susen för rösten och brukar hjälpa mig genom skarvarna. Prova först förstås. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kattöga
2014-12-17 21:50
#4

Pepparmintsolja! Drick varmt vatten, och/eller andas in ångorna från hett vatten, med några droppar olja i. Strax innan du ska sjunga, droppa en droppe långt bak på tungan. Men det ska va äkta pepparmintsolja, sån som du kan köpa på apoteket. Inte dom som säljs i livsmedelshandeln, dom är essenser m annat gojs i o smakar bläh också. Jag har alltid pepparmintsolja hemma, perfekt vid förkylning.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Ellabella347]
2014-12-17 21:51
#5

#1 det blir nog lätt då jag är laktosintolerant. #2 det ett stort piano som låter högt. Jag måste sjunga högt för att man inte ska höra att jag är hes. Vi hade repetition idag. #3 dessa allergier! Jag tål heller inte gröna äpplen. Jag är hellre då hes för jag får astmahosta om jag äter gröna äpplen

Tjeja
2014-12-17 21:55
#6

#4 ush stackars dig med alla svårigheter! Astmahosta är ju knappast till hjälp förstås.. :(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Lia
2014-12-17 22:11
#7

#5 När jag var laktosintolerant åt jag laktosfria produkter, så det är ju inte självklart att man skippar mejeri bara för det ^^ Förlåt för OT! Men lycka till!

[Ellabella347]
2014-12-17 22:13
#8

#7 jag tycker laktosfria produkter smakar blä. Så kör mest vatten och ibland smör

Lia
2014-12-17 22:23
#9

#8 Jag vet att tråden inte handlar om detta, men svarar ändå ^^ Har du sett Skånemejeriers laktosfria mjölk? Det smakar alltså precis likadant som vanlig mjölk :) Vad gäller tex soyamjölk och sånt håller jag helt med dig, det är inte gott.

[Ellabella347]
2014-12-17 22:34
#10

La nyss upp ett videoklipp på min youtubekanal. Jag sjöng lågt då hela huset sover förutom jag. Den heter första versen av julen är här (cover)

Upp till toppen
Annons: