Annons:
Etikettsångkritik-lätt
Läst 2191 ggr
Hannamusic
2015-02-01 17:35

Kritik ^^

Hej! Skrev ett inlägg här förut och nu tänkte jag lägga upp så att ni skulle kunna få bedöma min röst lite :)  Lite info om mig först bara, har fyllt 14 och älskar att sjunga! Har just haft feber och är förkyld med ont i halsen, hostar även mycket så min röst kanske inte är på topp nu. 

Har sjungit mycket nu sen i jul men innan dess har jag bara sjungit typ till radion och sånt.  Vill gärna veta vad ni tycker om min röst och att ni ska säga vad ni tycker. (Vill veta om mina vänner ljuger när de säger att jag sjunger bra) ^^

Ge mig även konstruktiv kritik så jag vet vad jag måste förbättra! Är det rätt sång för min röst o.s.v.?

( Sjöng inte så mycket av låten eftersom att jag har ont i halsen , typ bara första versen. Glömde klippa bort en liten del av slutet så bara ignorera den delen när jag sjöng högt för var inte seriös)

https://soundcloud.com/hannabrnhmr/like-i-can

Annons:
Vovisch nr2
2015-02-01 19:13
#1

Tycker du sjunger jättefint! 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Hannamusic
2015-02-01 19:46
#2

#1 Tack så jätte mycket! Blir verkligen glad :)

Hannamusic
2015-02-01 21:59
#3

Putt, vill gärna ha mer åsikter ^^

molam
2015-02-01 23:26
#4

Tycker det låter som du "håller igen" på det högre tonerna och därför "skär" det sig lite, Öva lite på att använda magstödet på an med Advanserad   nivå. se jobba lite med med Bröströsten och lite mindre med klangrösten ^^

Du har i övrigt rätt så bra röst, om du bara lär dig att använda den på rätt sätt, kolla på skolan om det finns nån Gratis sång pedagog kanske? Eller gå in i skolkören =) Lycka till =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hannamusic
2015-02-02 00:35
#5

Tack så mkt Molam! ^^ Ska försöka öva på det. Jo, vi har endast en sång ensemble på skolan och känner inte riktigt att jag skulle passa in där… Men ska kanske få börja på något sådant utanför skolan, det är en som man måste provsjunga för att komma in i hennes grupp. Jag ska typ provsjunga för henne nån gång i veckan, dock har de flesta redan gått hos henne i några år och man måste ha lite tidigare erfarenhet typ. Har bara sjungit sen i jul typ :/ vet inte om jag har nån chans då. Vad är det du tycker är bra med min röst ?:) Tack igen för de bra tipsen!

molam
2015-02-02 15:38
#6

Din "grund röst" är bra alltså du kan sjunga, men du måste lära dig att använda rösten bättre, för att det ska bli perfekt, Nu "svajar" du en del, och det är helt okej eftersom du nyligen börjat sjunga, det är sånt man måste träna bort ^^ du är inte riktigt bekväm i din röst vilket man hör när du sjunger, Men du har en fantastisk grund, det gillar jag skarpt. Det bådar gott.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Hannamusic
2015-02-02 16:18
#7

Tack så jätte mycket Molam! :) Är verkligen intresserad av att lära mig sjunga på rätt sätt, sången är något jag verkligen brinner för! Jag och mina föräldrar har bestämt att jag ska gå på nån slags "sångsak" vet inte om det blir typ sångpedagog eller ensemble elr nåt sånt :)

molam
2015-02-02 18:43
#8

Sång pedagog är Definitivt det bästa om du ska lära dig använda rösten på het rätt sätt ^^ I en ensemble brukar mn ju rotera mella unstrumenten, så det är inte säkert att du får sjunga hela tiden, Och i en ensemble sjunger man ju före instrument och då får man inte direkt vägledning heller ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hannamusic
2015-02-02 18:54
#9

Jo det är klart ^^ Men i vår skola kan man anmäla sig till olika så man inte behöver göra allt, så trodde de var så överallt. Men om vi har råd får jag gå hos nån sångpedagog :) problemet är att hitta en som är bra och inte för dyr ^^

Andorr
2015-03-01 21:13
#10

Jo. Låter som det hålls igen.

Häftig waling du kan. Där, i vissa sluttoner.

Upp till toppen
Annons: