Annons:
Etikettsångkritik-lätt
Läst 1209 ggr
Hannamusic
3/2/15, 8:22 PM

Kritik

Hej! Har frågat efter kritik nån gång tidigare och är här igen nu :) Tror jag har utvecklats åtminstonde lite och här sjunger jag med en kompis <3 dock hade jag inte tillgång till min mikrofon då så det blev inte särskilt bra ljud! Jag är den rödhåriga. Tycker ni jag har utvecklats nåt? eller är de bara jag som inbillar mig det? x) Vad behöver jag utveckla och vad gör jag bra? Kommer lägga ut mer men med mic sen så ni får gärna följa våran kanal också om ni vill :)

Här är länken:

https://www.youtube.com/watch?v=bpi80CDXzTU

Annons:
jossan...
3/2/15, 8:31 PM
#1

Jag tror att du började lite mörkt, om du skulle gå upp någon stämma så skulle du nog kunna hålla ut bättre på de allra lägsta tonerna:)

Gud vad bra jag stavar…

Hannamusic
3/2/15, 8:36 PM
#2

Oki tack :)

Hannamusic
3/2/15, 9:11 PM
#3

Hur låter de i övrigt då ?^^

Hannamusic
3/3/15, 7:32 AM
#4

Videon är svartvit nu så det är jag på vänster sida :)

Hannamusic
3/3/15, 5:36 PM
#5

Nån mer med åsikt ? x)

Leramani
3/3/15, 10:10 PM
#6

Ingen av er håller tonen särskilt bra.  Det är inte riktigt falskt men inte tonrätt.  Sjunger du/ni ofta med hörlurar på eller musik med hög volym?  Det skulle kunna förklara den osäkerhet om tonträffningen som ni har.

När man sjunger måste man vara koncentrerad hela tiden och ni är inte speciellt koncentrerade ^^.  Du behöver ta sånglektioner och bli lite seriös,  tänka mer på vad du gör sångmässigt än på omständigheterna runt om.

Lyssna på originalet. Lyssna ordentligt, utan att sjunga.  John Legends röst är genomgående klangrik,  han andas på rätt ställen ( där det är komma i texten)
och man hör alla toner och alla ord lika bra.  Tonerna är säkra (har jämn luftström och han har bra stöd för tonerna) och han tänker på vad han sjunger,  uttrycker orden med känsla  och dynamiska förändringar.

Att vara sångare är inget slarvjobb, nåt man pytsar ut lite sådär, utan det behövs mycket koncentrerat arbete och studier för att bli bra.

De Lapsus Resurgam

Annons:
Hannamusic
3/3/15, 10:54 PM
#7

Brukar vanligtvis hålla tonen bra men kan erkänna att vi var lite distraherade här hehe :) Men tack för tipsen! Har börjat i en sånggrupp nu med en sångpedagog så ^^ Har insett att det antagligen inte är så bra att sjunga med någon när man ska spela in nåt eftersom man blir distraherad och inte riktigt kan koncentrera sig på vad man sjunger.

Hannamusic
3/3/15, 10:56 PM
#8

Kan även tillägga att jag just börjat sjunga

Upp till toppen
Annons: