Annons:
Etiketttv-radio-och-övrig-media
Läst 1536 ggr
JazzBass
6/26/15, 8:42 AM

Sjukt bra!

En artist jag känner lade igår upp den här länken (nedan) på facebook. Det verkar vara en filippinsk kille som sjunger karaoke på en fest.  Jag har hört mycket, inte minst under mina nästan 10 år som jazzklubbsaktiv, och känner ett stort antal musiker och sångare med helt fantastiska röster, men det här är minst lika bra och nånting av det absolut bästa jag hört av någon som inte verkar vara etablerad artist. Jag har inte hört originalet, åtminstone på länge, så jag kan inte säga hur "eget" det här är eller om han mest har kopierat nån annan, men jag påstår ändå att det här är helt i klass med de allra största soulsångarna i världen. 😮👍

https://www.facebook.com/363765800431935/videos/541902829284897/

---

Det här får mig att tänka på att det ofta klagas på ljudkvaliteten i inspelningar i kritikvideor och -ljudklipp som folk lagt upp här. Varför det egentligen? Kvaliteten är rätt usel i det här klippet, men sången låter ändå svinbra. Allt man behöver höra för att avgöra om det är bra eller inte - känsla, renhet, frasering, röstkaraktär och så vidare - finns där, trots kvaliteten.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Leramani
6/26/15, 9:34 AM
#1

Jag hålla med du!!

Ååå så nice!!  Verkligen en färdig artist,  som uppenbarligen inte är känd.  Man får hopas att han får skivkontrakt så man får höra mer av honom.

De Lapsus Resurgam

JazzBass
6/26/15, 10:21 AM
#2

Ja man får hoppas det! 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: