Annons:
Etikettsångteknik-och-problem
Läst 1281 ggr
Syntium
6/21/16, 9:22 PM

Var börjar man?

Jag skulle för skojs (kan vi säga ;) vilja lära mig sjunga. Jag kan inte hålla en ton med en hink men jag skulle vilja lära mig teknik och sånt för att kanske kunna sjunga hyfsat. När jag sjunger med till låtar så får jag ganska snabbt ont i halsen, antar att min 'teknik' är alldeles käpprätt åt skogen. 
Så frågan är, var början man och träna rösten och hur? Finns det hopp eller ska jag lägga ner? :)


"I'm too old for this shit."


Annons:
Leramani
6/21/16, 11:59 PM
#1

Hopp finns alltid.  De allra flesta kan ganska snabbt bli hyfsade hemma-sångare,  så man kan vara med i födelsedagslåten och sådär.  Du behöver träffa en sånglärare och få hjälp med var du ska börja.  Om du går i skolan,  finns det sånglärare att få tag på.  Prata med musikläraren.
Om du inte går i skolan,  finns i de flesta städer fler än en sånglärare att gå till privat. Man kan också höra av sig till någon kantor i kyrkan,  de kan också ge lektioner.

De Lapsus Resurgam

Syntium
6/22/16, 12:16 AM
#2

Tack för svaret! Jag har tänkt ta sånglektioner nån gång, är sjukt sugen på det. Men hur mycket kan man lära sig? Teknik och så är ju en sak men att kunna förmedla en känsla genom sång är väl inte något man kan lära sig eller?


"I'm too old for this shit."


Leramani
6/22/16, 8:14 AM
#3

Det är klart att man kan lära sig det.  Dels finns tekniken dels ska en sånglärare kunna hjälpa till med rätt coachning.

De Lapsus Resurgam

Upp till toppen
Annons: