Annons:
Etikettkörsång
Läst 2522 ggr
-Vattumannen-
3/10/13, 9:22 PM

Äran att få sjunga i La Sagrada Familia!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Nu i Juni ska jag få äran att få sjunga i La Sagrada Familia i Spanien, kommer att bli en helt fantastisk upplevelse! Är det någon som varit där och kan beskriva känslan att vara där inne? Skulle vara jätte tacksam för svar! Om ni vill så kan jag sen när jag kommer hem från resan till Spanien berätta om ställena där jag sjöng och hur det var! Kan ta massa bilder och visa med, kommer att bli underbart.

Med Vänliga Hälsningar, Johanna -Vattumannen-

Annons:
Mimmi
3/11/13, 6:43 PM
#1

Vad roligt! Hur kommer det sig att du fått den möjligheten? 🙂

Det vore jätteroligt om du kunde berätta om din resa för oss sedan, verkligen spännande!

-Vattumannen-
3/11/13, 10:41 PM
#2

Hejsan! Visst är det roligt och så spännande! Det är nämligen så att jag är med i kören Chorisma och vi har blivit erbjudna att få komma i sommar och sjunga ett par sånger i La Sagrada Familia och på ett par andra ställen som jag tyvärr inte kommer på namnen på. Sen ska vi sjunga i parker och på kvällarna i Barcelona, kommer bli absolut magiskt. 

Jag är då den yngsta i kören, alla andra är 40+. Och jag är då 16 år. Är andra sopran, men om något år blir det nog att jag kommer att bli första sopran. Då är det något större press på en att ta de högsta tonerna, och eftersom jag är rätt så ny i kören så vill jag få känna hur det känns att vara för det första andra sopran och sedan bli första.

Vad roligt att du tycker det ska bli roligt att höra hur det går med resan och alla framträdanden! Jag ser fram emot att få dela upplevelsen till andra sångfåglar och sångfantaster! Det är inte varje gång som någon får vara med om detta och att få dela med det med andra som älskar sång är för mig bara ett plus! Eftersom jag älskar att fotografera och skriva så lär det inte bli några som helst problem!

Med Vänliga Hälsningar, Johanna -Vattumannen-

Mimmi
3/12/13, 10:27 AM
#3

Låter verkligen jätteroligt, lycka till! Kanske kan du till och med skriva en liten artikel här på sajten om din upplevelse sedan? 🙂

Ser att din kör kommer från Boden, kul! Själv är jag från Luleå! Tänkte därför passa på att smygfultipsa lite om min kör Arctic Light som ju är en kör för tjejer i Norrbotten, vi söker mest troligen nya sångerskor väldigt snart! Det är en väldigt unik kör som hämtar stor inspiration från Norrbotten. Du kan läsa mer här: http://www.arcticlightchoir.com/sv/hem Vi finns även på Spotify om du vill lyssna!

Upp till toppen
Annons: