Annons:
Etikettsångkritik-lätt
Läst 7965 ggr
HejPåDig
2013-05-11 20:38

Länka videos där du sjunger :D

Vet inte om det redan finns en sådan här tråd men isåfall får väl någon låsa denna :)

Somsagt, posta/länka videos här där du sjunger! Kanske vill du ha kritik, eller bara vill "visa". Kör hårt!

En video där jag sjunger :)

http://www.youtube.com/watch?v=euAZxqrVFq8

Annons:
Cordata
2013-05-15 23:13
#1

Vad duktig du är! Det du kan tänka på är att "läcka" mindre luft när du sjunger, så blir det lättare med andningen och lite tätare toner. Annars var det jättebra :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

HejPåDig
2013-05-19 18:13
#2

Tack så mycket :3

JuliaRose
2013-05-22 11:52
#3

Jätte duktig! Skön röst. Tycker att du ska träna på också att sjunga tydligare för hörde knappt vad du sa i en liten del av första & andra versen. Öppna mer munnen typ och sjung tydligt och som #1 sa läcka mindre luft.🙂

Ska lägga upp video när jag sjunger snaart.. 😃
xoxo julia (bloggar på juliarose.blogg.se)

Cherrywhisper
2013-06-07 10:49
#4

Riktigt bra ju! 

Du är mycket bättre än vad jag var i din ålder och med alla tips du fått nu när det gäller att läcka luft och vara mer noggrann med att uttala orden så kommer du nog blir ännu bättre, det är bara att jobba med rösten lite då och då när man har tid! 😉

Själv har jag gått på sånglektion i 3 år nu och jag rekommenderar det då jag har lärt mig otroligt mycket under de åren 🙂

Här kommer en liten video av mig, hade velat få lite kritik så jag vet vad jag ska jobba på 🙂

HejPåDig
2013-06-07 22:58
#5

#4 Tackar :D

Du är duktig på att sjunga, men jag tror att du skulle bli ännu bättre med en låt som du fick ta i lite mer i, nu låter du lite mer blyg och jag tror att du har mer röstkapacitet än så :)

wickedshadow
2013-06-14 22:20
#6

Bra videor bägge två! Där är saker ni bägge kan tänka på! HejPåDig kan tänka på precis det som sagts tidigare. Du körde ju också en ganska snabb låt, vilket gör att textningen och artikulering är extra viktigt. Det är väl ungefär det, och att din klang kan bli tätare än den är! Tycker du sjunger väldigt bra för att vara så ung! 

CherryWhisper, dig vill jag ha lite mer power ifrån! Du har en rätt svag röst i de låtar du har lagt upp, och det går att få mer styrka i dem, har inte så mycket med låtarna att göra utan snarare hur du använder ditt stöd och kropp. Annars är det bra, du har fin ton och så! :)

Annons:
wiixe
2013-07-04 23:21
#7

Okej, innan ni skriver något vill jag bara påpeka att jag stog i en fullsatt kyrka (där av de dåliga ljudet) och sjöng helt ovetandes om att jag hade typ 42 graders feber.. 
Kände mig lite risig under kvällen, men tyckte det gick välldigt bra iallafall :)
Och jag vet att jag måste hålla tillbaka luften mer. Tränar som bara den på det. Men somsagt, sjuklig..
Tycker även att det blev lite för ljust, men vad kan man göra åt det nu? Nä, ingenting.

Här är iallafall videon:

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

wiixe
2013-07-05 00:08
#8

Btw, tycker ni att jag borde lägga upp fler videos på min youtube kanal? Har aldrig riktigt vågat gjort de, för jag är rädd för vad människor ska tycka.. (fånigt, jag vet)
Jag verkligen älskar att sjunga och har gjort det hela mitt liv. Ska till och med börja på ett estet gymnasium till hösten.

Så helt ärligt nu: ska jag ladda upp fler klipp?
Fler än 5 och jag kör! :o :) 

(och jag kände att jag ville dela med lite till.. sjukt? ja.)

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

Tokyo
2013-07-30 14:52
#9

Vet att tråden är ganska gammal, men måste säga att alla är väldigt duktiga! Älskar själv att sjunga men om det låter bra eller inte är en helt annan sak, haha 😇

#8 Tycker absolut du ska lägga upp fler videos på din youtubekanal! Du är jätteduktig! 👍

Emmsii94
2013-08-08 11:46
#10

En egenskriven låt av mig och min kära vän Mathilda :)

konstruktiv kritik uppskattas! 

http://www.youtube.com/watch?v=VqrusmIFhw4

Nathaliebard
2013-08-09 23:06
#11

gud va alla är duktiga på att sjunga :D

[Älskamig]
2013-08-11 19:20
#12

Funkar inte att ladda upp videos för mig på youtube. :( Annars hade jag gärna bidragit med en!

Ni är jätte duktiga. 😉

JoceyyLizard
2013-08-14 03:09
#13

Skulle vilja veta om det är bra, om jag behöver öva på något osv :) Blir jätteglad för feedback :)

https://www.youtube.com/watch?v=XmeDLP0pBV0

Annons:
HejPåDig
2013-08-14 15:19
#14

#13 Det jag tycker att du behöver öva på är vibratos och att sjunga ut lite mer. Men du har en fin röst :) behövs bara finslipas lite :)

JoceyyLizard
2013-08-14 18:03
#15

#14 okej,tack för tipsen ^^

Saga85
2013-08-15 16:57
#16

TS: Väldigt skön röst måste jag bara säga! Du fick mig att vilja ta fram gitarren igen, har inte spelat på flera flera månader känns det som 🤐

Här är den enda videon jag har själv, hade tråkigt en natt och hittade inte Cirkus Miramars låt sis. morphene på youtube, så plinkade lite. Blev inte hela låten dock, bara halva.

Morphogenesis
2013-08-27 04:08
#17

Ingen video, men en länk till en låt jag sjunger på via soundcloud.

http://soundcloud.com/purplespacepony/yes-i-do

JuliaRose
2013-09-12 21:13
#18

Jag vet att jag måste redan träna på mitt engelska uttal och att binda ihop orden men har ni andra tips åt mig förutom det? 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=YD9gr1r13Uo

maijasjodin
2013-09-14 17:21
#19

ni får gärna säga vad ni tycker. det blev nåt konstigt med ljudet i slutet.. :)

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

Cordata
2013-09-15 18:05
#20

#19 Du sjunger riktigt bra tycker jag! Mjuk o skön röst!

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Annons:
BloodyWolfTooth
2013-09-22 22:53
#21

inte världens bästa video/ljud kvalite, och så gör jag ganska många fel..vill gärna ha kritik.

[Caroline92]
2013-09-24 21:34
#22

Den mest nyinspelade låten jag har :) Ge gärna konstruktiv kritik! =)

[Caroline92]
2013-09-24 21:34
#23

En till, lite äldre :)

molam
2013-09-24 22:11
#24

Notera att jag var pissrädd då jag har scenskräck (därav felen) och att jag tyvärr inte sjöng så högt förr, det är bättre nu

Sång till friheten

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

aspiecb
2013-10-04 20:55
#25

Hej, jag länkar en video där jag sjunger oxå…

aspiecb
2014-01-01 00:31
#26

"Happy new Year" av Abba…håll till godo :)

melindaelize
2014-01-02 21:39
#27

Här är min cover på In the ghetto. :)

https://www.youtube.com/watch?v=-bVdfcIA6y0

Annons:
maijasjodin
2014-01-02 23:25
#28

#19 tack så mycket! :D

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

amandanormaan
2014-01-03 18:44
#29

Har ingen video men har en inspelning: 

https://soundcloud.com/amanda-norman-7/back-to-black-cover

Te sunt non solus ♥

DaniPoo
2014-01-07 13:22
#30

Här kommer en låt som jag spelade in för ett par år sen!
Gillar ni metal? ^^

DaniPoo
2014-01-08 14:51
#31

Här kommer en till låt ^^
Lite nyare inspelning, Men vi spelade inte in demon på någon ordentlig studio så vi fick rätt få tagningar och fick mixa själva efteråt.
Ekonomiskt dock ^^

Leramani
2014-01-08 20:45
#32

Bra rockröst. Professionell nivå och inte mycket att säga om,  vad gäller sångtekniken, den är bra.  Vad gör du här ^^,  ut och besegra världen :)

P

De Lapsus Resurgam

DaniPoo
2014-01-08 22:31
#33

#32 Tack så mycket! :D (Om det var mig du menade)
Ärligt talat så har jag en massa brister i min teknik som jag jobbar på att förbättra.

Även om jag var ute och spelade så kan det ju vara kul att prata med andra människor och va delaktig här :D

Leramani
2014-01-08 23:49
#34

#33 ja det var dig jag talade till.  Jo jag förstår att det kan vara kul,  jag bara försökte lite skämtsamt ge en hint om hur bra det lät.  Man har alltid saker man vill förbättra. Den dagen man inte tycker sig ha det,  är det inte bra längre.

De Lapsus Resurgam

Annons:
Morphogenesis
2014-01-09 00:00
#35

#31. Runt två minuter tog tag i mig som fan!

molam
2014-01-09 00:07
#36

#31 Låter riktigt bra det där :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gabriella.L
2014-01-11 00:11
#37

Det här är min första video som jag personligen lägger upp på mig då jag sjunger :)

Ge gärna kritik och tips! 

http://instagram.com/p/iwSHrUBOpJ/

DaniPoo
2014-01-19 20:20
#38

Här kommer en låt till från den halvtaskiga demon.
Försök se förbi den dåliga mixningen och något ostämda gitarren.
Jag sjunger ganska höga toner i refrängerna (Typ på gränsen av vad jag pallar) 

Riktigt elak låt med få andpauser

Morphogenesis
2014-01-19 20:24
#39

#38. Fick starka vibbar av the evil that men do av maiden i introt.
Din röst passar jävligt bra för musikstilen!

Blir också sugen på att lägga upp någonting jag medverkat i, men det är absolut inte lika bra som DaniPoo.

DaniPoo
2014-01-19 20:42
#40

#39 
Haha, dem som skrev låten är riktiga Maiden Fans! :P

Catchig låt! Och bra inspelning!

Din röst är skön och stabil.
Jag antar att du har sjungit ett tag för du har bra kontroll på rösten och använder tekniker som vibrato där det passar. :)

Nu har jag inte alls mycket kritik att komma med. Men jag tror att man hade kunnat variera sig lite mer i dynamik och melodi i dem olika verserna. Annars var allt perfa! :)

DaniPoo
2014-01-19 20:54
#41

Okej, Det här blir nog den sista låten jag lägger här om inte folk vill höra mer. Den här låter är lite äldre men den representerar min musikstil rätt bra eftersom att jag skrivit den.

Egentligen är detta bara första delen av en tre delar lång berättelse.
Men vi spelade bara in första delen.

Annons:
Morphogenesis
2014-01-19 21:14
#42

#40. Jag har nog som många andra sjungit hela mitt liv, men har absolut ingen medveten teknik tyvärr. Går mest på känsla, och det räcker inte hela vägen. Men tackar ödmjukast för de vänliga orden!

emeliagranstrom
2014-05-31 19:34
#43

Detta var 5 år sedan då jag sjöng på min konfirmation. Vad tycks?

Leramani
2014-06-02 08:56
#44

#38 och #39  ni har båda bra löd och har hittat tekniken. Det skulle bli ännu bättre om ni fick hjälp med magstöd och andning,  men det är ju då frågan om ni vill lägga ner jobb på det.  Ni har båda material att kunna sjunga andra genrer. Killar som sjunger bra vimlar det inte av utanför Metalscenen.

De Lapsus Resurgam

DaniPoo
2014-08-27 22:59
#46

#38 det går inte att sjunga heavy-metal utan att tänka på andningen och att använda magstödet. Men det jag tränar på mest är att försöka balansera bröströst/modalröst och falsett på ett sätt som har volym utan att låta ansträngt. Man kan alltid bli bättre så det finns ingen anledning att någonsin sluta fila på tekniken.

DaniPoo
2015-03-26 13:49
#47

Gav mig på att spela in sång till den här gammla dängan!

Leramani
2015-03-26 14:25
#48

En sådan gammal ikon att sätta tänderna i.  Du har verkligen en läcker metalröst.
Lite osäkert här och var, i början av andra versen lite småsurt, nästan under vad man kan märka. Det gäller att gå  utanför comfortzone utan att tappa styret.
Du köper originaluttrycket rakt av?  

mycket nice.

De Lapsus Resurgam

Annons:
mermaidVSsailor
2015-03-26 14:26
#49

https://soundcloud.com/velvetrabbitheart/pretty-when-i-cry-lana-del-rey Pretty when I cry - Lana Del Rey cover :)  <3

Put your guns away it´s teatime

Leramani
2015-03-26 14:29
#50

#49  Jag skulle gärna vilja ha en sånglektion med dig, för att höra/se vad du gör. Jag blir nyfiken.

De Lapsus Resurgam

mermaidVSsailor
2015-03-26 14:31
#51

Duktiga ni är förresten <3

Put your guns away it´s teatime

mermaidVSsailor
2015-03-26 14:38
#52

#5 Verkligen ? :) Mer än gärna !

Put your guns away it´s teatime

mermaidVSsailor
2015-03-26 14:43
#53

*#50 menar jag såklar ;)

Put your guns away it´s teatime

DaniPoo
2015-03-26 19:43
#54

#48 Tack! :) Jag försökte hålla mig så nära orginalet som möjligt utan att tappa mitt egna sound :)

lillakia
2015-10-15 09:06
#55

Går det att lägga upp youtube-klipp via mobilen?

Annons:
lillakia
2015-10-15 09:13
#56

Har covers på 9 olika ute på youtube, bl a Lignells When I held ya, hallelujah m fl men kan inte lägga upp dem här :( halvkassa inspelningar då min "studio" var i ett vanligt rum. Tog ett tag innan jag lärde mig ljudprogrammet så vissa av dem har väldigt låg volym på sången i förhållande till musiken… :/ ska försöka lägga upp en länk

lillakia
2015-10-15 09:14
#57
JuniHundar
2015-10-19 08:54
#60

Här är när jag sjunger!

JuniHundar
2015-10-19 08:59
#61

Sök på Juni Dahlin på youtube, har en kanal där…

Chaotic
2015-10-27 20:20
#62

Jag är en kille som nyligen börjat sjunga och gillar det :) Jag har egentligen inga förväntningar alls på att bli "sångare" i något sammanhang, men jag tycker det är så himla svårt att bedöma hur bra/dålig jag är.   Jag undrar därför var jag befinner mig på en skala… typ:  hopplös / usel / halvdan / som vem som helst / hyfsad / ok, fortsätt jobba. 

Gärna nåt konstruktivt om vad jag borde jobba på, vad som gör att det inte låter så bra när det är så. Och ursäkta det dåliga ljudet, jag har bara min smartphone och körde musik i datorn som komp. (Jag hoppas verkligen att länkarna funkar, har inte gjort det här förut.)

Jag ger dig min morgon:

http://boomp3.com/mp3/7higwan98jbjkg0-jag-ger-dig-min-morgon

Martha:

http://boomp3.com/mp3/7hify0w437thsbs-martha

Annons:
molam
2015-10-27 20:54
#63

Error på dom länkarna, iaf för mig

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Chaotic
2015-10-27 22:19
#64

Förbaskat åxå! De funkade när jag testade… får försöka göra nya.
 Hoppas det funkar nu.  Ursäkta spamning.

http://boomp3.com/mp3/ckr1avkma9s-jag-ger-dig-min-morgon

http://boomp3.com/mp3/ckr231dti4g-martha

Leramani
2015-10-27 23:12
#65

Okej ska ta ner det i detaljer.  Om det är något som känns oklart, så fråga, så ska jag försöka förklara det ytterligare.

1. Du har bra gehör, tror att med lite justeringar skulle du vara helt tonrätt.  Det är bra.  Det var den viktiga biten.  Det är inget fel på din röst. 

2.  Men. Det hörs att du är ovan,  dels sjunger du lite för låg tonart så det blir lite halvjobbigt att sjunga och du får ingen direkt möjlighet att sjunga ut.  Så det skulle vara bättre om du fick höja båda låtarna typ 2 heltoner eller mer.  Dessutom:

 Du sätter dig lite på varje ord,  som en liten grop i tonen,  så att det inte blir någon klang i rösten och meningen i texten tappas bort.  Det vore bättre om du sjunger varje mening i texten som en enhet,  där du inte andas mellan orden eller bryter ljudet i rösten mellan orden utan din ton (ljudet när man sjunger bara t ex på ett Aaaaaa) ljuder hela tiden från första ordet i meningen till sista ordet,  förutom vid de ställen där det passar att andas. ( Säg meningen utan sång,  och lyssna efter var det passar att sätta in ett komma, eller ta en liten paus,  och där ska du andas).
Exempel.  I Jag ger dig min morgon: " Å^teri^gen  ^flyr ^dagen" .  Vid varje ^ gör du en grop.   Försök att sjunga samma bit helt utan gropar.   Du får andas efter ordet "dagen" om du måste.  Inte mellan återigen och flyr.  Helst ska du sjunga hela frasen u tan att andas.  Det blir mer klang  och ger mer känsla.

De Lapsus Resurgam

Chaotic
2015-10-28 01:01
#66

Tack för tips! :) Kul att höra att det inte är nåt sas. fel på rösten. Faktiskt.

Kanske är det lite lågt, men är jag inte en 'bas'? Och höja dem blir lite svårt, jag sjunger ju till karaoke, eller i fallet med Martha, noter som spelas av datorn.

Jag ska kolla på det där med groparna i morgon kväll !  Jag är inte helt säker på hur, men jag ska prova att sjunga och lyssna.

Kul att du svarade :D

Leramani
2015-10-28 01:58
#67

Jo det är ju möjligt att du är bas,  men du ska ju ändå sjunga i en tonart så att det känns bäst och låter bekvämt.  Du behöver inte använda bara de lägsta tonerna i ditt register.  Om du behöver mer hjälp,  så kan vi ta det via skype.
Karaoke brukar väl finnas i lite olika tonarter?

De Lapsus Resurgam

Leramani
2015-10-28 02:18
#68

#56 Hej. 
Brukar du sitta när du spelar in?  Det låter som om du inte använder kroppen fullt ut och som om du sjunger på sparlåga, alltså lite svagt och som du inte använder hela din röst. Det gör att tonerna blir lite vingliga, speciellt när du byter ton lite större intervall, typ ters och uppåt,  så vinglar det till.  Mer sångberedskap i kroppen och bättre användning av luften,  så att tonerna får bättre bärkraft och klang, löser det problemet.  Om detta verkar oklart, fråga. Det är tyvärr så att man måste hitta rätt avvägning mellan muskelarbete och avslappning för att få sin allra bästa klang.
Annars låter det okej,  du är musikalisk och sjunger tonrätt.  Det är bara lite oengagerat och du kanske skulle prova att sjunga något som har mer energi än Halleluja och The Rose,  för att få lite draghjälp att hitta rätt.  Först måste man hitta hur man bär toner på normalstyrka och starkare volym,  sen kan man lära sig att sjunga mjukare med bibehållen bärkraft i tonerna.

(Inspelningsutrustningen verkar lite sådär,  det låter nasalt,  men det kan ju vara bandspelaren/miken som tar bort några Hertz på fel ställe i din röstklang.  Och det finns ingen utrustning som återger en mänsklig röst med full rättvisa.)

De Lapsus Resurgam

Leramani
2015-10-28 02:20
#69

#50  om du är intresserad,  skicka ett pm.

De Lapsus Resurgam

Annons:
Chaotic
2015-10-28 09:13
#70

Tack! Återkommer ikväll, är inne som hastigast och måste iväg på jobb :)

molam
2015-10-28 10:23
#71

#64 Nu funkade länkarna, måste sga att jag gillar din röst iaf! Mörk och bra (väldigt förtjust i mörka röster) Men som ovan stående har sagt så märks det att du är ovan, Låten du sjunger blir nästan lite "glapp" du lägger pauser på fel ställen osv, och då bli det jobbigt både att lyssna och att sjunga, det tror jag är ditt största problem ^^ Men det hade ju ovansrående redan Skrivit också så :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Chaotic
2015-10-28 22:24
#72

Hej Leramani!
Massa tack för inlägget :) Jag har inte hittat många karaoke på låtar jag vill sjunga, och aldrig i mer än en tonart.
Ibland sjunger jag till låten som den är, dvs. original med sång och allt, men om jag hittar en karaoke till en låt jag  gillar tar jag den.
Proffsigt av dig att höra att jag sitter när jag spelat in. Det gör jag inte annars när jag sjunger och övar.
Låtarna du nämner har jag aldrig hört, jag brukar hålla mig till såna jag kan lite sen förr, det blir så mkt lättare att lära sig melodin då, och jag vill väldigt gärna tycka om låten jag sjunger ;)
Inspelningsgrejen är bara min smartphone, och jag har musiken på i datorn i bakgrunden. Det blir inte bra hur jag än  gör tyvärr. Skickar pm också.

(Tack molam också, för kommentar :)

Leramani
2015-10-28 23:39
#73

Mitt inlägg om sitter ner  var riktat till hon som skrev inlägg nr 56, dvs lillakia.

De Lapsus Resurgam

Chaotic
2015-10-29 00:24
#74

Ok, sorry, jag insåg inte hur inläggen funkar här.

Chaotic
2015-10-30 16:59
#75

#65  av Leramani

Jag har tänkt på att gällande att jag sjunger lågt så är det delvis för att jag inte hittat nån annan version av låten, och jag tycker så mkt om att sjunga den att jag envisas :)   Sen är det också så att jag gillar att sjunga lågt, och försöker mig på låtar som är i 'lägsta' laget för mig, för att försöka öka mitt omfång nedåt. 'I'm your man' med Leonard Cohen är en låt jag gillar att försöka mig på, men lyckas inte sjunga rätt på de lägsta partierna, men vill! ;)  Men det passar mig nog  bättre egentligen med låtar som Cornelis' "Trasiga skor",  Beatles "while your guitar gently weeps" "The fool on the hill",  "Yesterday" , och gillar skarpt att sjunga Tom Waits låtar "In the neighbourhood" och "I hope that I don't fall in love with you". Samt "Lady Jane" med Queensryche. (Hittar inga karaoke till de tre sista.)

Chaotic
2015-10-30 17:13
#76

Ett litet tillägg till ovanstående #75. (Ursäkta spamkänslan.)

Jag har försökt sjunga låtarna så lika originalartisterna jag kan. Det är deras fraseringar etc. jag försöker härma. Jag är såpass ny på det här att jag inte fått någon egen stil, så att säga, utan är bara en härmapa :) Och att jag sen självklart inte gör det lika bra som dem är ju… självklart.

Annons:
lillakia
2015-11-02 14:59
#77

Tack Chaotic Jag har en variabel röst och hanterar toner relativt bra från lågt till högt även om de höga tonerna är jobbigare att sjunga. Vad min sk. Studio beträffar så är det bara en heminspelning och ljudprogrammet är en gratisversion jag tankat ner så givetvis är det "nybörjar-varning". Jag är iofs "gammal i gemet" men har inte sjungit på åratal. Tack för dina tips och nedan kommer ett klipp med högre tonart ;)

Leramani
2015-11-02 21:17
#79

"78 :Ah bättre, du har fin klang,  (din studio klipper klangen,  men det hörs att det är den och inte du som låter nasal).  Du gör den här riktigt bra,  det är väl bara luften som saknas lite där på slutet,  du andas mer när du sjunger höga toner,  fast höga toner kräver mycket mindre luft.  Lite andningsövningar skulle fixa det på nån månad, eller att dustår upp när du sjunger.  Ett fint naturligt mjukt vibrato,  bra klang på hela registret.  Se till att sjunga mer,  det är bra för syretillförseln till hjärnan och det är bra för själen. 😃

De Lapsus Resurgam

lillakia
2015-11-04 05:36
#80

Ah, tack för bra kritik :) fast här satt jag ner när jag sjöng om jag inte missminner mig *ler*

annavicctoria
2016-01-03 22:37
#81

Vad tycker ni? Var riktigt ärliga nu!!!!! :)

Leramani
2016-01-03 23:33
#82

Skulle vilja höra dig sjunga utan manér,  dvs utan att försöka skapa ett vibrato,  det vibrato man hör här är inte naturligt,  och utan att försöka låta som nånting annat än dig själv. (Ett naturligt riktigt vibrato hörs mer eller mindre hela tiden)

  Det låter coolt som alla "bra" sångare ska låta nu,  men det är en trend och trender går över och ersätts av andra trender.
Du låter ganska tonrätt,  men pauserna mellan fraserna är övertydliga, du går liksom ur rollen och det märks att du får mobilisera jättemycket för att sjunga på det där sättet. 

Bra jobbat liksom,  men var är din egen röst?

De Lapsus Resurgam

mysan22
2016-01-06 15:16
#83

Ska se om jag kan lägga upp någon video på där jag sjunger hahah, dock är jag inte bra så passa er för min kråkröst :P

Annons:
[Clifford5sos]
2016-04-10 02:40
#84

#81

Jag gillar din röst, nu är jag inte någon duktig "sångpedagog" så att säga… men har sjungit i många år. 

Du sjunger bra, det gör du men jag skulle vilja höra dig sjunga utan att du tar i så mycket som du gjorde på videon, självklart får du sjunga starkt och högt, men försök att inte ta i för mycket samt att försöka slappna av mer. 

Du har definitivt ingen "kråkröst",  så "stop saying that!"  

🙂

piggelinis
2016-08-22 15:42
#85

Vad roligt att jag hittade denna sida :) Jag älskar att sjunga, sjunger mest på en sång sajt, kan dela en låt därifrån :) hoppas det funkar :) 

Follow Your Arrow ~ Kacey Musgraves

http://www.singsnap.com/karaoke/r/bb9576dbb

[ss]bb9576dbb[/ss]

piggelinis
2016-08-22 15:47
#86
People are crazy ~ Billy Currington

http://www.singsnap.com/karaoke/r/bb6d754e3

piggelinis
2016-08-22 15:55
#87

wow DaniPoo, du är en stjärna! så  perfekt du sjunger The Show Must Go On! Amazing!!!! 🏆❤️

Leramani
2016-08-22 22:18
#88

#86
Nu har jag inte hört originalet förstås.  Men jag tycker att det låter som om du håller tillbaka din röst och att du dessutom skulle behöva sjunga lite högre,  säg en ters högre,  för att du ska få ut mer klang och känna mer frihet med rösten.  Det låter mer på breaket när det är lite högre toner.  Sen ska man inte sitta och sjunga,  då hindrar man sin andning och får sämre kontroll.  (Om man absolut måste sitta,  får man sätta sig lite rakare och inte sjunka ner med magen.)  Din tonträffning låter rätt okej,  och antagligen ännu bättre om du står upp och sjunger högre toner och sjunger ut mer.

De Lapsus Resurgam

Upp till toppen
Annons: