Annons:
Etikettsångkritik-lätt
Läst 2649 ggr
[Elin22]
5/11/14, 4:33 PM

Kan jag sjunga?

Skulle vilja ha lite kritik för har ingen aning hur jag låter. Hör ju såklart om det är falsk men inte hur tonen och klangen i rösten låter. http://soundcloud.com/user161834166/colorblind/s-G88R6

Annons:
Majken!
5/11/14, 4:42 PM
#1

Ja det kan du!

[postmortum91]
5/11/14, 4:46 PM
#2

Jag gillar när du tar i, när du sjungen vanligt var det lite svagt, där behöver du bli bättre tycker iallafall jag. Men när du verkligen tog i i de höga tonerna så antar jag att du tar i mer med magen och det låter mycket bättre. 

Alla kan egentligen sjunga, om man inte är stum.
Jag tycker dock du sjöng relativt fint, du är ju ingen som tror att de kan sjunga och så låter det egentligen förfärligt (typ som när jag sjunger i duschen). Träna mer på de bitarna som är lugna och inte kräver så mycket, det är mitt tips.

[Ellabella347]
5/11/14, 5:36 PM
#3

Jag har också svårt att veta om jag kan sjunga för rösten låter ju olika vad man själv hör hur andra hör

[Ellabella347]
5/11/14, 5:56 PM
#4

Ska jag lägga upp en video ?

[Elin22]
5/11/14, 8:18 PM
#5

Men hur tycker ni att det låter? Gällt, skrikit, mjukt? Vad kan jag förbättra?

[Ellabella347]
5/11/14, 8:27 PM
#6

På vissa ställen låter det pipigt och falskt men på andra ställen riktigt fint

Annons:
[Elin22]
5/11/14, 8:33 PM
#7

Okej, tack. Hör det själv oxå

[postmortum91]
5/11/14, 9:35 PM
#8

Jag skulle säga att du ska ta i mer med magen även i verserna mer.

Leramani
8/21/14, 11:29 AM
#9

EllaBella347:  Om man kan sjunga har egentligen inget alls med rösten att göra,  det har mer att göra med om man kan uttrycka känslor så att andra som hör kan känna dem.  Det finns artister som verkligen inte är bra sångare,  men ändå sjunger sig i i folks hjärtan pga att de uttrycker något som folk känner igen.

De Lapsus Resurgam

Ellenfyrkant
8/29/14, 9:58 AM
#10

#9 Nyfiken, vad har du för exempel? :)

Mvh Ellenfyrkant

Leramani
8/29/14, 4:06 PM
#11

Maria Callas som var allt annat än noga med tonerna, men hade ett uttryck som fick folk att älska henne.  Lillbabs som sjunger hellre än bra, men ändå varit en av sveriges största artister,  älskad av många.  Wadling i Fläskkvartetten som inte sjunger vackert alls,  men ändå så vackert på sitt sätt, så uttrycksfullt.  Det finns hur många som helst exempel. M A Numinen som sjöng sig in i Svensktoppen trots att han sjöng otroligt "fel".  Bandet på gotland som är lokala storheter trots att de tycker att det är fegt att repetera. Osv.

De Lapsus Resurgam

Upp till toppen
Annons: