Annons:
Etikettsångteknik-och-problem
Läst 1905 ggr
issie11111
2015-03-10 15:19

IDOL 2015.

Hej Alla Glada!

Fann precis denna sida . Skall söka till Idol 2015. Om mindre en 1 månad skall jag stå där framför en jury. Känner redan nu när jag skriver hur nervös jag blir och att jag får en klump i magen .

Någon som kan ge mig värdefulla tips på hur jag kommer över min nervositet så den inte påverkar min sång i den grad att jag slutligen sjunger falskt samt tappar all text (som jag senast gjorde i idol 2008). 

Tror jag lider av sk scenskräck. 

Tips på vad jag bör äta/dricka under dagen tas gärna emot. Och gärna lite uppvärmningstekniker för en "hemmasjungare" som mig. 

Sjunger absolut inte dåligt. Utan rätt bra om jag får säga det själv. Det är just nervositeten och paniken som uppstår när jag ska bli bedömd om man säger så. 

Tack på förhand //Isabell

Annons:
jossan...
2015-03-10 18:25
#1

Ja vad roligt!! då får man hålla utkik efter dig på tv sen då;) Att sjunga M och R i olika melodier ska vara bra för att värma upp rösten, Att ljuda det då alltså;) Nja sedan har jag väl inte så mycket mera tips faktiskt. Lycka till!!

Gud vad bra jag stavar…

Leramani
2015-03-10 22:44
#2

Nervositeten är något som man känner av när man är rädd för vad folk tänker om en.  Tänk istället efter varför du vill sjunga för andra och koncentrera dig på den tanken,  tänk på texten och vad den handlar om och hur du bäst kan uttrycka det.
Tänk att det är budskapet i texten och känslan i melodin som är det viktiga, det som ska höras,  och att du själv är ett verktyg för att få fram det.   Tänk dig att du är en budbärare som ska räcka fram ett budskap till juryn.

De Lapsus Resurgam

Annisangel
2015-05-11 07:43
#3

ÅH, lycka till! Öva framför spegeln! Kan du se dig själv i ögonen när du sjunger är juryn ingen match alls! Framför allt ha kul och känn att det är detta du älskar. Känner du känslan så känner andra också det du förmedlar! Kramar :)

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: