Hej, jag är 14 år och älskar att sjunga och vill satsa på det! Har just börjat på sång så går varje fredag i 2 timmar och tycker det är jättekul och man lär sig mycket!
Det är bara det att de flesta som går i den gruppen har sjungit i flera år och jag bara sedan i julas! Tycker själv att jag sjunger rätt bra o många säger det men skulle verkligen vilja utvecklas eftersom jag än så länge fortfarande sjunger lite "svajigt".
Det skulle vara jätte snällt om någon skulle vilja berätta om "grunderna i sång" (Vet redan om att andningen är väldigt viktigt och typ hur man gör för att andas på rätt sätt men ni kan ändå skriva lite om hur man får in det i sången!) Vet att alla har en viss "range" som det heter på Engelska ( vet inte vad det heter på svenska x) )
Ni kan berätta om hur man slutar sjunga "svajigt".
Dessutom tycker jag inte att det räcker att öva på sången en dag i veckan och vill gärna ha tips på dagliga övningar på hur man blir bättre på att sjunga och gärna lite uppvärmningar också <3 Om ni kollar på mina tidigare inlägg i Sång Ifokus kan ni se hur jag sjunger ungefär och där utgå ifrån vad jag behöver förbättra:)
Hoppas nån tar sig tid o ge mig lite info för det är fortfarande mycket som är oklart för mig ännu!:) tack på förhand! (vet inte om inlägget hamnade i rätt kategori)