Annons:
Etikettsångkritik-lätt
Läst 1343 ggr
Hannamusic
2015-03-21 15:17

Kritik

Hej, jag är 14 år  och är sjukt osäker på min röst så här får ni nåt att kritisera. Skulle vilja att ni skrev om själva rösten låter bra och även sångtekniken m.m. , Helst något bra och dåligt. Hur lång tid tar det att utvecklas?  tror jag skulle behöva öva på högre toner eller va tycker ni? Är sången något jag borde satsa på? Började sjunga i julas och sedan dess ar jag börjat på en sångkurs o vart där ca 4 gg såå :)

Här är en låt, förlåt för det dåliga ljudet!

https://soundcloud.com/hannabrnhmr/stay

Annons:
noobartist
2015-03-21 20:33
#1

Hej!

Jag tycker det låter som att du byter tonart rätt ofta, de ljusa tonerna skär sig rätt mycket.
Jag får också känslan av att du "gör till rösten" lite. Det är en "modern" röst och låter som Ellie Goulding, Amanda Fondell (Idol-vinnaren) osv. Du kanske kan prova lite olika musikstilar och sätt att sjunga på? Men tycker att du har fin kvalitet på rösten och tränar du upp tonsäkerheten kommer det säkert låta superfint! Jättebra att du går på sångkurs, du lär dig nog mycket där.

Leramani
2015-03-22 00:40
#2

Kritik,,,  nu igen?

De Lapsus Resurgam

Hannamusic
2015-03-22 00:51
#3

#1 Tack så jätte mycket för svaret, ska testa det du säger!:) #2 japp, något problem med det? :P känner mig fortfarande ganska lost

Upp till toppen
Annons: