Annons:
Etikettundersökningar-frågor
Läst 1708 ggr
Valkyrija
6/24/15, 7:16 PM

Vad sjunger du helst?

Ja som rubriken lyder.. Vilken genre sjunger du helst? 😃

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Valkyrija
6/24/15, 7:18 PM
#1

Jag valde visor!
Sjunger från början mest Rock/punk/pop men har det senaste fallit totalt för svenska trubadurer och den typen av musik 😊

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

JazzBass
6/24/15, 8:41 PM
#2

Valde rock, men gillar väldigt mycket också att sjunga soul och pop. Visor och jazz är mysigt och kul att sjunga det med, ibland t.o.m. gammeldans i stil med Evert Taube. Jag är uppvuxen med ganska mycket sånt i min omgivning, och har börjat uppskatta den musiken mer så här när man blivit lite äldre (är dock en god bit från 40 ännu…) 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Valkyrija
6/24/15, 8:52 PM
#3

#Låter mycket som mig haha! Är själv uppvuxen med Vreeswijk etc etc som jag nu också börjat uppskatta mer haha(är 21😂)

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

sisela
7/9/15, 10:28 PM
#4

Jag tog en workshop i arabisk sång och det var såååå kul, men svårt. Liksom en helt annan teknik och ett annat sätt att göra vibrato på, dessutom ett språk jag bara kan några ord på. Det skulle jag verkligen vilja göra igen och ofta. Valde annat.

tlover
7/16/15, 7:08 PM
#5

Annat, nämligen musikal

Men jag gillar även att sjunga visor och liknande

l'm back

Agnez94
7/29/15, 10:58 PM
#6

Annat: 

Klassiskt, typ Pie Jesu, mycket körmusik. Tycker det är asballt!

Annons:
tlover
7/30/15, 9:07 AM
#7

#6 Pie jesu är så vacker, iallafall om man kan sjunga den (jag kan inte det, kan inte ens texten men jag har hört två tjejer som sjöng den underbart vackert)

l'm back

Leramani
7/30/15, 9:17 PM
#8

Vilken Pie Jesu menar du/ni?  Det finns nämligen ett otal olika stycken av olika kompositörer som heter Pie Jesu, eftersom det är en del av den katolska mässan och således finns i varje mässa som någon komponerat.

De Lapsus Resurgam

tlover
7/30/15, 9:19 PM
#9

#8 Det visste jag inte, men jag vet inte vilken variant det är heller tyvärr

l'm back

Agnez94
7/31/15, 10:07 AM
#10

#8 Min favorit är den av Fauré och den jag helst också sjunger. Var lite ospecifik, vet att det finns flera stycken. Men just den tycker jag är väldigt vacker.

Upp till toppen
Annons: