Annons:
Etiketttv-radio-och-övrig-media
Läst 2195 ggr
Valkyrija
2015-08-27 00:48

Idol 2015

Nu har Idol 2015 dragit igång! Tänkte att vi kunde diskutera programmet här! Har ni några favoriter redan nu bland de som är vidare? Har ni några tankar kring den nya juryn som dyker upp nästa år? Vilka hade ni gärna sett i den nya juryn? Har du kanske sökt? Berätta om din upplevelse! 😃
Allt som rör Idol är välkommet att diskuteras här!

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Leramani
2015-08-28 10:26
#1

Jag har ju en massa reaktioner pga att jag är lärare i röstteknik. Jag får små utbrott av ilska när de dissar folk rakt av,  som faktiskt har helt okej röst men är vilse på något sätt.  En del har helt enkelt inte förberett sig tillräckligt, en del är nervösa och  underpresterar katastrofalt,  en del har LÄRT IN LÅTAR GENOM ATT SJUNGA MED HÖRLURAR PÅ OCH HÖR INTE SIN EGEN RÖST OCH HAR LÄRT IN ATT VINGLA HIT OC H DIT I TONHÖJD och blir antagligen sämre och sämre i sitt gehör (tonträffning) för varje dag som går. 

Det vore så jäkla bra om juryn kunde säga det här, så att de hjälper de sökande,  men istället sitter de där och latar sig och vräker ur sig skit när de är trötta.  Det var en tjej som sjöng för Laila och Ralf som blev dissad,  där Laila sa att hon är tondöv.

Det tror inte jag,  hon klarade att hålla melodin i varje fras för sig,  men när hon bytte fras, bytte hon också tonhöjden och hon hörde uppenbarligen inte på sin röst och kunde inte hålla tonen mer än i en fras. Detta går att åtgärda genom att först ta bort hörlurarna,  sedan låta henne träna några veckor med fokus på tonträffningen.

Jag blir så lack på att de skickar hem folk med känslomässiga trauman,  men utan en vink om vad som behövs för att lära sig det som fattas.  😡

De Lapsus Resurgam

Valkyrija
2015-08-28 11:57
#2

Håller helt med dig!