Annons:
Etikettsångteknik-och-problem
Läst 2325 ggr
hund_katt
9/14/15, 5:48 PM

Lära sig att sjunga

Jag älskar att sjunga, men jag kan inte. Visst, kul att sjunga falskt ibland, men falskt kan man ju sjunga även om man kan sjunga bra också. Först vill jag lära mig att sjunga utan att det låter som en elefant. Sen skulle en dröm vara att lära sig att growla, men det kollar jag mer på när den tiden är inne. Jag är inte tondöv, så ska vad jag lärt mig kunna lära mig att sjunga. Hur lär man sig att sjunga? Har läst lite men hittar knappt något vettigt på google. Bara sångpedagog men finns ingen där jag bor. Ända jag hittat är att härma andra ljud, T.ex spela en ton på gitarren och härma med rösten. Ska testa detta, men finns det fler saker man kan testa? Tack för svar!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Leramani
9/14/15, 5:59 PM
#1

Man kan få lektioner på Skype.  Då spelar det ingen roll var man bor.

De Lapsus Resurgam

hund_katt
9/14/15, 6:19 PM
#2

Kan man? Det måste jag kolla upp då! Tack :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Kostlig
9/15/15, 10:44 AM
#3

Jag prenumererar på Sångskolan, en jättebra tjänst. Ska inom kort ta sånglektioner IRL med Eva Hillered i Stockholm. Det går även ta lektioner via Skype med Eva. Mycket pedagogiskt upplägg! http://www.sangskolan.com/

Valkyrija
9/15/15, 11:09 AM
#4

Jag har lärt mig sjunga bara genom att sjunga med till musiken jag lyssnar på. Sedan jah var liten har jag alltid sjungit till radion eller när jag lyssnar på musik i högtalarna på min dator. INTE med hörlurar då man inte hör sig själv. Sjung med till låtar du gillar och försök att sjunga precis som de gör. Jag har själv lärt mig höra vilka tekniker sångarna använder sig av genom att bara lyssna och sjunga med vilket lett till att jag kan använda min röst på många olika sätt. Bäst är det ju dock om du går till en sångcoach för då blir du ju verkligen skolad. Det går, som de ovanstående skrivit, att få sånglektioner över Skype. Lycka till och var inte rädd för att fråga om hjälp här på Sång iFokus :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

hund_katt
9/15/15, 11:59 AM
#5

Tack för svaren c:

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Chaotic
10/30/15, 5:06 PM
#6

Om man vill få tips på nätet så tycker jag att en viss Felicia Ricci har jättebra tips för sång, och man kan prenumerera gratis på övningar från henne.

Här är en länk till en av hennes många videor på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=l1CbyVxfQjM

Annons:
Upp till toppen
Annons: