Annons:
Etikettkaraoke
Läst 2507 ggr
Annisangel
10/14/16, 8:15 AM

Sångkritik tack :)

Hej! Jag blir så irriterad för jag älskar att sjunga men får så mycket negativt när jag sjunger. Är jag verkligen då så dålig eller vad är det? Bifogar en länk från Sing, där jag sjunger med en manlig sångare…..

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Annisangel
10/14/16, 8:15 AM
#1

Många Goa Kramar

Annisangel

JazzBass
10/14/16, 12:52 PM
#2

Hej!

Ja, tyvärr låter det ganska ostadigt överlag. Det är inte speciellt orent bortsett från vid vissa punkter, men ostadigt och osäkert. Det verkar mest vara sångtekniken som fallerar, och då kanske speciellt stödet, som du inte verkar ha lärt dig använda effektivt ännu. Att sjunga med för lite stöd är ungefär som att bygga ett torn på en skumgummibädd istället för betongunderlag, det blir inte speciellt stadigt. Om jag sjöng den här låten så skulle mina magmuskler vara hyfsat spända hela tiden för att kontrollera luftflödet ut. Det är det som stödet handlar om i grund och botten.

Så jobba med tekniken, och ta helst en sånglärare till hjälp. Tänk på att det är ett fysiskt rätt hårt arbete att sjunga, och var inte rädd för att sjunga ut ordentligt. (Jag är inte sällan genomsvettig efter ett set med lite mer krävande låtar). Det är när man håller tillbaka av nån anledning som det ofta börjar svaja och låta osäkert, eller så brister rösten rentav. Öva gärna också på sånt som skalor och intervall, för att få en bättre säkerhet i tonträffningen. Gör du det här så kommer det säkert börja låta mycket bättre framöver. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annisangel
10/14/16, 1:48 PM
#3

Tack :)

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: