Annons:
Etikettövrigt-sångrelaterat
Läst 3323 ggr
Kaninlover4life
2016-10-27 12:57

Sångkit

Jag hade tänkt beställa hem detta kit: https://www.emusic.se/product/35263/R

Men är osäker på hur det funkar?

Jag menar med ifall man kan koppla in den i datorn och spela in på något program bara, och filma med typ kamera sedan sätta ihop det?

Noll koll på sånt där, så om du vet något, skriv gärna! :)

Annons:
JazzBass
2016-10-28 09:17
#1

Jag känner inte till några detaljer kring dylika mikrofoner med inbyggt ljudkort, aldrig använt själv, men säkert funkar dom. Största frågetecknen för mig här är själva inspelningssoftan, inget sånt verkar ju ingå, och om det går att banda nåt annat med det där inbyggda ljudkortet.

Priset låter spontant lite högt, men rätt ok vid närmare eftertanke. Alternativet blir ju inte så mycket billigare precis: ett ok vanligt ljudkort (ca 800-1000kr för de billigaste som är nåt att ha), en hyfsad mikrofon i stil med denna (ca 1000-2000kr), plus stativ och kablar (minst 500kr), alltså totalt ca 2500-3500kr. Och så tillkommer ju kostnad för nån slags inbandningssofta, om man inte kör med nåt gratisalternativ eller om det ingår nåt sånt i ljudkortpaketet, vilket det ibland gör. Jag är inte så hemma på de olika alternativen, men använder själv Cubase Elements, som är förmånligt och bra om man ska spela in musik på många spår (minst ett spår går åt för varje instrument/trumma). Nåt annat kanske passar dina behov bättre dock.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: