Annons:
Etikettkaraoke
Läst 2894 ggr
Anonym.ifokus
1/6/17, 4:32 PM

Långsam mikrofon...

Vi har köpt en mikrofon från Philip som kopplas till datorn. Den här är för kul skull men det är väldigt irriterade att man sjunger men ljudet kommer efter 1 sekund, vad är felet? Kan man lösa problemet genom att justera något?? Köpte Karaoke Companion Philips

Annons:
JazzBass
1/6/17, 8:48 PM
#1

Problemet kallas latency. Det finns alltid lite sånt men en halvsekund är på tok för mycket. Acceptabelt är väl 20 millisekunder, men helst ska den ner under 10 ms. Jag försökte googla på mikrofonen, men hittade nästan ingenting. Hur kopplar du den till datorn, har den nån USB-kontakt eller är det en 3,5mm miniplugg du kopplar in i ett vanligt mikrofonuttag på datorn? Är det det senare, så är det ljudkortet i din dator som inte är tillräckligt bra för ändamålet. Det finns relativt förmånliga externa ljudkort som gör att du slipper det här problemet. Här är ett av de billigaste jag hittade: https://www.thomann.de/se/behringer_u_phoria_um2.htm

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anonym.ifokus
1/8/17, 10:40 PM
#2

#1 Det var kanske inte halvsekund hehe men det kändes som det.. Ingen USB tror att det är 3,5mm, men den kopplas in i datorn. Tack för länken! Vi testade mikrofonen på en annan datorn och där fungerade faktiskt! Det var fortfarande långsam men man märkte bara jätte jätte lite :) Antar att det är datorn som är problemet??

JazzBass
1/9/17, 8:10 AM
#3

Den andra datorn har troligtvis bättre inbyggt ljudkort, så fördröjningen blir mindre. Jag gissade att det var fråga om mindre än en halv sekund, men jag vet hur störande det är när ljudet blir kraftigt försenat. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anonym.ifokus
1/14/17, 9:52 PM
#4

#3 Aha! Nu vet att problemet är ljudkortet :) tack så mycket Nu kan man sjunga ordentlig :D

Upp till toppen
Annons: