Sång iFokus

Sång

Etikettsångkritik-lätt
Läst 2173 ggr
wickedshadow
3

Jag sjunger :)

jag har ingen mikrofon, utan jag kör med min iPhone, därav det smått  dåliga ljudet. Men bara ni hör mig så! Det är helt okej att säga vad man tycker! :)

Min cover på Christina Aguilera's "The voice within"

https://soundcloud.com/wickedshadow/the-voice-within-cover

Cover jag gjorde idag på "I dreamed a dream ur musikalen 'les miserables'. Gjord med mobilens videokamera och omkonverterat till ljud, så ursäkta ljudet än en gång. Och ursäkta att jag spelade fel :P

http://snd.sc/12rxquN

Leramani
0

Rent, klart och bra balans både dynamiskt och i registret.

Varm mjuk naturlig röst med bra uttryck. Jättebra, fortsätt så!!!

Njutbart!

De Lapsus Resurgam

Mimmi
0

Du har en tydlig, klar och ren röst - jättefint! Som Leramani skrev har du bra uttryck när du sjunger, vilket ju alltid gör otroligt mycket skillnad. 

I I dreamed a dream skulle du kunna jobba lite mer med kontraster och nyanser, så att den blir lite mer intressant och varierad. Den låten blir lätt ganska gapig om man inte tänker på det (tror dock att pianot bidrog en del till det i ditt fall). Den ligger ju även i ett sådant läge där det är ganska svårt att sjunga lite lättare, men det kan du experimentera med! Tror det kan göra stor skillnad. I "The voice within" lyckas du bra med att göra det varierat och nyanserat.

När du ska upp på den lite högre sluttonerna i I dreamed a dream (in time gone by t.ex.) missar du lite ibland. Där skulle det kunna hjälpa om du redan i början av meningen ställer in rösten efter den där sista tonen, så att du sjunger hela meningen med en lite ljusare inställning - så blir det enklare att komma upp sen.

The voice within passade dig superbra! Utforska mer i den genren!

wickedshadow
0

Tack så mycket! Jag jobbar med musikal-genren, gick en musikkurs i ett år nu och jobbade en del med just musikal och hade en del att jobba på redan då. Har däremot kommit fram till att popgenren, som the voice within, är "min" genre och det är den jag kommer utbilda mig vidare inom. Musikal älskar jag också att sjunga, men det är ett intresse vid sidan om :) Men tack för tips och kommentarer iallafall!

[Älskamig]
0

Så sjukt duktig! Avundsjuk… 😃