Lite kritik, tack!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och ett gäng kompisar gjorde en cover på Rosanna av Toto på en klasskonsert vi hade för ett tag sedan. Jag skulle jättegärna vilja ha lite kritik på min sånginsats och resten av framträdandet. Jag är då tjejen som sjunger, och jag blev en bit in i låten ganska darrig på rösten, jag är inte riktigt säker på varför men jag antar att det var nervositeten som ställde till det. I vilket fall - jag skulle jättegärna vilja veta vad ni tycker! 😃
Jag tänkte bara knuffa den här tråden lite, verkar som att ganska många har kollat ändå. Vill som sagt gärna veta vad ni tycker.
Förlåt för ett sent svar, men här får du ett!
Jättesnyggt! Din röst passade jättebra till den här sortens musik. Du låter inte ansträngd, vilket är väldigt lätt hänt i sådana här låtar. Det är extra viktigt att tänka på sitt stöd och att inte anstränga stämbanden när man sjunger lite högre med sin bröströst, och det går oftast att jobba mer på även om jag tycker det låter som att du klarar det bra! Du sjunger med bra volym men jag tror att man skulle kunna sjunga ännu tydligare och "stötigare" på den här låten. Den är ganska rytmisk så jag tror det kan låta bra om man gör det ännu tydligare med sin sång.
I övrigt skulle du kunna jobba mer på ditt uttryck på scenen. Det är alltid svårt, speciellt om man är nervös! Har man ett självsäkert kroppsspråk och verkligen tänker på vad det är man sjunger och försöker förmedla det brukar sången faktiskt få en jätteskjuts.
Tack så jättemycket! 😃
Jag ska absolut jobba mer på uttryck och kroppsspråk. Har inte så mycket scenvana än så länge och känner mig ganska stel på scen, för jag vet inte riktigt vart jag ska göra av armar osv. Det förbättras nog då jag snart ska börja andra året på musiklinjen på gymnasiet och kommer stå på scen många fler gånger framöver! Jättekul att du tog dig tid att ge respons, jag tackar så mycket och tar åt mig av dina tips!