Nej, Nej & Nej...
Blir tokig & lägger ner min sång snart😕
Jag har aldrig tagit sånglektioner & min röst är välldigt känslig, men när jag väl får kontroll på den, värmer upp ordentligt & fokuserar mitt bukstöd låter det ganska skapligt…
Men jag har ett hinder, förutom detta:
En HEMSK scenskräck…
Har brottats med denna i flera år, har svårt att prata inför folk, m.m. Var aldrig med på musiklektionerna i grundskolan, ville ingen skulle höra min dova & rossliga röst, men på senaste har jag sjungt en del på rummet i min ensamhet. Har spelat in ett par låtar & det låter skapligt🙂
Har tillochmed spelat in med min väns studioutrustning & jag ÄLSKADE det!❤️
Men jag sökte till Idol sist - kom in till 'de riktiga' domarna.
Hade väll för mycket förväntningar, fick ett nej 😭
"Din röst är osäker & instabil." "Du borde öva på din självkänsla & utstrålning innan du fortsätter sjunga." "Du kommer aldrig bli något inom musiken…"
Hur tar man sig vidare??😕
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Det är bara att kämpa på! Jobba hela tiden på din själsäkerhet! Börja sjunga för din familj, vänner och fortsätt sedan så.
Och att du inte gick vidare betyder inte att du inte är kapabel till att bli en artist. Magnus Uggla fick jättemånga nej innan han fick ett skivkontrakt och han har ju lyckats ganska bra!
Först misslyckas man, sedan misslyckas man lite till och sen misslyckas man totalt - men SEN kommer framgången! Kämpa på och öva, öva, öva! :)

1. Idol letar efter färdiga artister. De tar ingen hänsyn till att några kanske vore mycket bättre om de fick lite stöd först. Eller om de fick komma tillbaka dagen därpå. De är inte intresserade av människan och de möjligheter varje person som söker dit kan tänkas ha. Ett färdigt paket annars får det vara. Du kan alltså inte lita på det de säger.
2. Du älskar att sjunga. Ta konsekvensen av det och sjung, sjung!!
Fortsätt sjunga för hela friden. Du har rätt att få sjunga och det är inte alls konstigt att man är rädd för att sjunga för andra, det är något av det mest personliga man kan göra. Men det är också oerhört roligt och befriande när man sjunger för andra.
L
De Lapsus Resurgam
En fråga: Är det du som sjunger låtarna till din youtube sida Apple Dewdrop. Om det är det är jag väldigt imopnerad👍🙂
#3 Skickar PM
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#4 okej🙂