Vill ha lite kritik på min röst :D
Hej!
Hur tycker ni jag sjunger? Vill ju bli bättre så var inte rädda med lagom hård kritik och mycket tips tack 😃
Du hade kunnat ta i lite mer, för man hörde mest pianot, tycker jag (: Men annars var det bra!
Jag tycker det låter som att du sjunger ganska "högt upp i halsen", om man säger så. Det blir lätt så när man ska sjunga i ljust läge, att man anstränger stämbanden och ofta spänner hela kroppen. Försök att fokusera på att slappna av när du sjunger, speciellt när du sjunger ljust. Kraften och stödet ska komma från magen och musklerna däromkring, inte halsen. Ett tips är att tänka tvärtom när du sjunger. Tänk dig att du ska nåla ner tonen i golvet istället för att tänka uppåt som man lätt gör. Att niga eller bocka kan också hjälpa. Det brukar också gå lite lättare att slappna av om man försöker sjunga lite mer klassiskt istället för poppigt. Nu sjunger du ju en poplåt så det blir ju kanske inte supersnyggt att sjunga den men en klassisk inställning, men det är bra för att hitta stödet och avslappningen i början. När man känner att man har koll på det kan man börja "snygga till" rösten och lägga på effekter.
I stort lät det bra, fortsätt jobba med din röst! 🙂
Kanske välja en annan låt? Lite för ljus låt för din röst men det är bra att sjunga det också! Så du övar upp din röst! Bara fortsätt med det du gör!! :)
Det låter jätte fint tycker jag!
Men du skulle kunna tänka på några småsaker Det första är attinte släppa ut så mycket luft när du sjunger, för gör man det så tappar man lätt tonen och man klarar inte av att hålla ut den tillräckligt länge dvs, du skulle kunna använda magstödet lite mer så du släpper ut knappt nån luft alls.
Och som #2 sa det låter som du tar ljudet från halsen när du sjunger, Det låter bra om man ska upp ljust men det är inte bra för stämbanden ^^
MEn jättebra förövrigt!
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus