När började ni sjunga?
Som rubriken lyder,
När började ni sjunga?
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Jag har nog alltid sjungit, var med i körer redan när jag var jätteliten. Sånglektioner började jag med för ungefär fyra år sedan. 

Själv har jag alltid sjungit, men började inte sjunga "på riktigt" förrän jag var 16. :)
/Frida

1980 14 år gammal eftersom ingen i det band jag lirade i ville sjunga mina låtar.
Ska börja på "riktigt" alldeles strax! Eller bry mig lite mer om det åtminstone…
pEr

Satt alltid på rummet och sjöng, men det beror nog lite på hur man menar. Har ingen formell träning, aldrig gått och tagit lektioner (tyvärr). Blev med i ett band för bara några år sedan.

När man började vara "medveten" om att man tycker om att sjunga tänker nog jag. :)
/Frida
Har alltid gillat att sjunga men fick höra på lågstadiet att jag inte "kunde" sjunga. Envisades ändå med att vara med i skolkören.
Har alltid sjungt (ylat?) i bilen när jag är själv.
Började ta lektioner förra hösten och har kommit en bit. Vågar lita mer på min röst o sjunger därför bättre nu.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
När jag var liten sjöng vi alltid när vi åkte bil, och ibland annars också - gamla schlager, skillingtryck etc etc (så jag kan alla möjliga sånger ingen annan sjunger…
). Sedan slutade jag sjunga någon gång i övre tonåren, och sjöng i princip inte alls förrän jag hittade våga-sjunga-kören i kyrkan. När kan det ha varit? Tio år sedan? Och jag upptäckte hur bra jag mår av att sjunga
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Nynnade till bä-bä vita lamm när jag var kring året, och på den vägen är det.
Har alltid sjungit, alltidalltid.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Har sjungt så långt som jag kan minnas. Enligt mina föräldrar har jag sjungit sedan jag kunde börja prata, och det var rätt tidigt. 11 - 13 månader O.o
Blev med i första bandet -83,böjade ungefär då med att ta sånglektioner (Opera),sedan vidare till musiklinje på gymnasie.Idag står jag på fast grund med samma röst och tonläge som Mikael Kiske,känd sångare som medverkat i Helloween,och idag Place Vendome.Är idag inte med i något band,men medverkar i kör och stämsång vid olika inspelningar.
//Thommy
#2 Precis samma här (:
alltid gissar jag. Mamma har berättat att när jag var liten (dvs innan jag for till dagmamma gissar jag) så var det första jag gjorde på morgonen att slå upp ögonen, le och sjunga.
Sjungit på scen har man ju gjort minst från förskola (det som var förskola förr), sjungit solo med band har jag gjort minst från 7:an och tagit lektioner och sjungit i större kör från 1:a året på gymnasiet (till sista)
l'm back
min mamma säger att jag var jätte musikalisk när jag var liten och att jag började sjunga när jag var nio månader hehehehehe 🙂
Började sjunga när farsan köpte Mariah Careys album Music Box. :) Var väl typ 11 år gammal.. Undrar om det är anledningen till att jag blev kontratenor? Kan överhuvudtaget inte sjunga i det lägre registret/talröst-läget utan att rösten spricker, har typ en oktav i omfång där, men i mixed voice /falsett så har jag typ 3-4 oktaver.. Konstigt. Men så är det när man är kontratenor antar jag :)
HAr sjungit hela tiden sen jag var 2 även fast det då mest blev påhittade låtar såsom mamma mamma jag älskar dig x3 men vid 4 eller 5 års ålder började jag i kör ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Har sjungit i ca 4 år, 5 nästa år. :) Är 17 år gammal. 🙂
Ha en trevlig dag!
Oj. Stod på scen offentligt första gången när jag var tre.. men började ta sånglektioner i fjortonårsåldern.
Tog inte till mig så mycket av dem förrän jag började bli kring artonårsåldern dock.. hos mig behövde informationen få mogna lite. 😊
har sjungit i hela mitt liv! det har liksom alltid varit ett intresse!🎧