Framtid inom musik?
Ni som håller på med musik, vad ser ni för framtid inom musiken? Siktar ni på att bli superkända rockstjärnor eller är det nog för er att få sjunga hemma i duschen? Eller vill ni kanske bli sångpedagoger eller något annat liknande för att få hjälpa andra sångare och sångerskor i framtiden?
Dela med er av framtiden!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag är nog ganska nöjd som det är. Jag tar sånglektioner, har små konserter ibland och kommer snart att få vara med i en kör som har konserter över hela världen.
Självklart vore det ju fantastiskt att få arbeta med sång, men att få ett arbete med hyffsad lön inom musik är ju svårt.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inom de närmsta åren så vill jag gärna åka till usa och plugga musik där i några månader. Ännu längre fram kan jag dock gott och väl tänka mig ett vanligt svenssonjobb och att bara ha musiken vid sidan om och gigga några gånger i månaden.
Sen skulle det också vara jättekul att lära ut i sång, men de kunskaperna besitter jag inte än på långa vägar, så det blir långt långt fram isf. :)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Låter som bra idéer för er båda! Själv kommer jag antagligen att flytta till England någonstans och plugga musik efter gymnasiet, sedan får vi se hur det blir. Att jobba med musik professionellt är ju mer en önskedröm än något som jag med 100% säkerhet kommer att uppfylla, dock så vore det ju självfallet första valet om jag fick möjlighet.
Kommer sjunga, skriva musik och sprida mina verk i alla tider oavsett!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?