Sång iFokus

Sång

Etikett: körsång
Läst 2648 ggr
Mimmi
0

Har fått plats i kör!

Måste bara få dela med mig av min glädje lite!

Jag provsjöng ju till kören Arctic Light för ett tag sedan. Jag gjorde ett godkänt sångprov men det fanns då ingen plats i min stämma. Jag har därför stått som reserv. Jag har nu fått ett mail om att det börjar öppna upp sig med platser och att jag därför ska få börja vara med på repetitioner, och förhoppningsvis få delta i deras turné i mars!

Är superglad!

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad härligt! Skrattande Det är sjukt kul att sjunga i kör tycker jag.

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Mimmi
0

Ja, och den här kören är så pass "avancerad" att jag tror att jag kommer lära mig otroligt mycket! Ledaren verkar jättebra också.

Mimmi
0

Nu på söndag är det, längtar!

kandy
0

låter härligt! är själv med i kör……mår sååååå gott av det!!

kandy
0

låter härligt! är själv med i kör……mår sååååå gott av det!!

Tasstryck
0

är lite intresserad att börja sjunga i kör, har inte sjungit sen skolan och jag saknar det massor.

har flyttat en del, och funderar lite hur man hittar en kör som passar en.

är det mest kyrkor som har kör, eller finns dom på annat håll?

Mimmi
0

Det är ju väldigt vanligt med kyrkokörer, men att hitta en kör som inte har med kyrkan att göra är långt ifrån omöjligt! Ett tips är att kika runt på t.ex. ABF, de brukar har körstudiecirklar!

Effie
0

Låter underbart att få komma in i en kör som verkar så rätt! Förstår att du är glad.

#6 Det finns en hel del körer runtom i landet som inte är kyrkokörer - det beror ju på var du bor, och vad du vill sjunga. Mina råd är: Håll ögonen öppna. Googla "körsång 'din ort'". Kolla studieförbunden; inte bara ABF. Kolla om kommunen har något. Fråga vänner, kollegor… alltid är det någon som känner någon som sjunger i kör. Själv hittade jag min kör på Coops anslagstavla; det är väl mer ovanligt men funkade bra. Lycka till; det är en sådan kick att sjunga i kör.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Mimmi
0

Kom just hem från den min allra första repetition! Var superkul och tycker det är så trist att jag inte får vara med på konserterna nu i början, vill bara köra!

Morphogenesis
0

Lite sent kanske, men grattis!