Sång iFokus

Sång

Etikettövrigt-sångrelaterat
Läst 1591 ggr
MajaL
0

Sjunger du i band?

Jag undrar hur många här som sjunger i ett seriöst band? Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Porklash
0

Vad räknas som seriöst?

Allt jag gör är seriöst men sen aldrig speciellt framgångsrikt.Skrattande

Men ja, jag sjunger i ett par band.

pEr

Fridoliin
0

Jag har precis blivit med i ett coverband som har spelat i ~4 år. Rockaholic heter bandet, har mitt första gig med dom i november, ska bli skitkul!

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Wand
0

Jag sjunger inte i något band, men önskar att kunna bli sångerska i ett någon dag i framtiden. Det vore roligt! 
I skolan så har vi ju t.ex ensemble, och då sjunger och spelar vi i grupp, men det blir ju inte alls samma sak som i ett "eget" band.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

loveuboi
0

ja, mer eller mindre.

Mimmi
0

Nej, men det är något jag verkligen skulle vilja göra om jag hade haft mer tid!

MajaL
0

Skoj, #1 det är väl om man har något mål med det hela. Annars kanske det bara är som en hobby, man träffas och har lite kul. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Morphogenesis
0

Vad är ett seriöst band? Sjunger i ett band nu, har gjort det de senaste 2-3 åren (minns inte riktigt). Vi har lite spelningar då och då, och har precis spelat in fem låtar.

MajaL
0

#7 Ja men det är väl i högsta grad seriöst. :)

Jag menade om någon är med i ett band som satsar på musiken som karriär. Ett band som inte bara spelar hemma i garaget för skojs skull. :)

Formulerade mig kanske lite dåligt. ;)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Porklash
1

Nja problemet är inte formuleringen utan att det är svårt att veta vad man menar kanske?

Jag spelar i band som ger ut skivor och ibland spelar utomlands men jag tror ingen ser någon "karriär" i det hela utan det är för att om man inte spelar så blir man, åtminstone i mitt fall, sjuk?

Man gör det för att det är spännande att se var det leder till och att det är ju kul att försöka "få ihop" ett band musikaliskt.

Det är viktigare att musiken känns "spännande" än att folk gillar den. Gör någon det ändå så är det ju kul. Nu låter som jag håller på med "jättekonstig" musik men det gör jag sällan nu för tiden.

pEr

MajaL
0

#9 Ypperligt svar. Ja det är sant. Okej, spännande! :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se