OT: Snö?
Då jag nyss vaknade upp, kollade ut genom fönstret och såg snö så kunde jag ju inte låta bli att dela med mig av åsynen!
Vi i nedersta norrland har nu fått vår icke-efterlängtade snö, en månad senare än förra året, och nu väntar vi bara på att kylan ska komma ifatt.
Hur är det hemma hos er? Har ni snö, och har ni haft det länge? Tycker ni om den, eller tycker ni att det gör detsamma om den smälter bort?
Själv tycker jag att den gärna får smälta bort och komma tillbaka runt 22:a december, sedan smälta bort igen runt 28:e och inte komma tillbaka förrän nästa vinter.
Såhär ser det ut hos oss efter några timmars snöande!
(inser också att jag har en hiskelig utsikt ifrån mitt rum..)
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Snön är efterlängtad här:) Sååå underbart med snö..allt blir så blir vackert i snökläderna och det mycket ljusare ute:)
Bor i Norrbotten, alltså norra Norrland, och vi är fortfarande utan snö här. Tycker det är ganska jobbigt eftersom det är så mörkt utan snö. Det är kolsvart när jag stiger upp på morgonen och lika mörkt när jag åker hem igen. Usch. Snön kommer alltid som en liten vitamininjektion, så jag längtar.
Hos mig är det bara tråkigt regn hela tiden. Det skulle vara mycket roligare om det kom lite snö.
Här hos oss regnar & blåser det mest hela tiden. :( Har hört att de säger att det inte ska bli någon snö här överhuvud taget, jag hoppas verkligen att det har fel, det blir ju ingen riktig jul utan snö. :/
MVH Wilma
Ah! Det här med mörker vs. snö kan jag förstå, dock är jag nog mer för mörker än snö om jag måste välja. Det blir nedrans halt, kallt, blött och slaskigt med snö, usch och fy.
Skulle hellre ha plusgrader och regn i någon månad till!
Ända fram tills idag har vi haft 2-3 grader om dagarna och som max -3 om nätterna. Så det är ju lite speciellt att kolla ut och se snö nu.
#5 Är det blött och slaskigt är det ju inte riktig snö! 
När soltimmarna börjar närma sig 2-3 timmar tror jag de flesta kan erkänna att de gärna får lite snö som ljusar upp det hela. Det är inte lång tid kvar tills vi får 3 soltimmar här i Luleå, huvva.
Själv bor jag i Skellefteå, Norrland & det snöade lite hos oss, men den snön är borta nu.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
I Göteborg blåser det rejält just nu. Det har regnat idag, men solen har skinit lite också. Har inte sett någon snö ännu, men det gör inget om den kommer och lyser upp lite, bara den ligger kvar. Det värsta är när det kommer snö-tö-slask-fryser-is-snö-tö-fryser-snö etc
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Nu har det fallit ett litet snötäcke här också!
#8 Precis, när snön väl kommer till Göteborg så blir det slask efter ungefär 2-3 dagar ..
MVH Wilma

I Kalmar-trakten har vi inte fått snö ännu, den får komma när den komma vill. :)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Jag som trodde att snön skulle få vara kvar, var -10 grader i morse och det har hållt sig på minussidan några dagar. Men icke! Just nu regnar det för fullt.
Samma här, egentligen vill jag ju jubla (vi ska få närmare 5 grader varmt i slutet av veckan har någon påstått) men det enda som händer är väl att det blir snorhalt på vägarna så man inte vågar åka bussen längre.. 
Kan ju meddela att all vår snö är borta, och den försvann på några dagar. 

Fortfarande ingen snö här i Kalmar, bara regn och iskalla vindar!
/Frida
Nu verkar snön allt stanna på backen, tjoho!
Det kom lite lite snö i Göteborg, men den försvann fort. Till och från är det väldigt halt. Och så haglar det. Eller bara blåser. Inget direkt kul väder.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Nu har vi fått lite snö här med, den kom igår på morgonen och smälte snällt undan under dagen. Nu är det ingen snö längre, men dock är det snorhalt på gatorna, och det är såndär osynlig is också, så man ser inte att det är halt förrän man ligger med näsan i backen.
/Frida
Snön här i Luleå verkar ha kommit för att stanna. Känns så mycket ljusare ute nu! Snötäcket bara växer!
Igår snöade det mer här in S-vall..härligt!:)
Här är det väldigt mycket snö.. Nästan vecka ska det bli minus 20.
Vi har ingen snö här just nu, men vi har hade det i någon dag, förra veckan. :)
Det kom 3-4 dm på några dagar, om jag får gissa. Nu har det regnat i två dagar, men snön håller sig kvar ändå eftersom det kommit så otroligt mycket på en gång.
#24 Samma för oss.

Ingen snö hos mig! Men det är regnigt, ruskigt och rent av svinkallt! Vill ha sommar NU!
/Frida
Ingen snö här inte :( Längtar förfärligt mycket!! Hoppas ju på en vit jul! //Xia http://xias.blogg.se/
Kram Xia
bloggen
Instagram: Xiah
twitter: Xiah
wordfeud: xiahallding@hotmail.com
Tog den här bilden för ett par veckor sen, den 6.12 på finlands självständighetsdag. Då hoppades jag att det skulle bli början på vintern, men tji fick jag. Snabbt blev den lilla snö som kom förvandlad till slask och elände. Hoppas det nu kommer åtminstone lite snö till julen men det ser dåligt ut…
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus