Roligaste sångminnet?
Vilket är ditt roligaste sångminne?
En speciell komplimang du fått? Workshop? Någon föreläsare? Ett speciellt gig som varit extra kul?
Ös ur er!
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Mitt bästa sångminne var nog när jag var 14 år och sjöng solo tillsammans med alla skolkörer från min kommun. Där stod jag med en så sjukt stor kör i ryggen och sjöng solo. Jag hade dessutom just upptäckt en ny del av min röst - min höga, kraftfulla bröströst. Att få känna att man var grym och gjorde riktigt bra i från sig var en otrolig känsla - och den blir ganska mycket bättre när man har en stor publik och en stor kör bakom sig. Det var dessutom mitt första riktigt stora uppträdande.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad häftigt att sjunga med en kör som backar upp en. Får förhoppningsvis uppleva samma sak i vinter! 
/Frida

En recension i tidningen Lira tror jag har varit min största enskilda egoboost för sången.
Ser mig i första hand som…en som gör och spelar låtar men hade tänkt ta tag i det där med sjungandet lite mer nu.
pEr

Vad kul att få dela med sig av sina kunskaper i en tidning!
/Frida

Njae det fick jag inte riktigt utan det var en av våra skivor som recenserades där recensenten framhävde min insats lite.
Dessutom bergränsar sig mina kunskaper till lite uppvärmningsövningar ungefär

men som sagt nu måste jag börja jobba lite seriösare på det där med att sjunga…
pEr

Jaså, men lite extra plats "in the spotlight" är ju inte heller helt fel. 
/Frida
Första sånglektionen 
Mina speciella sångminnen:
1 En gång så bestämde jag mig för att sjunga den i skolan, vilket blev fantastiskt! Mina lärare storgrät och dom som var äldre som jag knappt kände sa "Men guud vad braaaaa du är, var har du lärt dig de?" osv. :)
2 Jag skulle sjunga hallelujah inför skolan och spela gitarr till! Allt började bra men tillslut så blev jag så nervös att jag läste fel i noterna och sen blev jag så arg på mig själv att jag svor, men av misstag i mikrofonen x)
Kramar
Linda & Djuren
#8 Åh, vilken fin liten berättelse! Det är alltid kul att få bekräftelse!
Händelse nummer två måste ha känts rätt jobbig just då, men det är alltid bra att kunna se tillbaka och skratta åt sådant! Det var ju trots allt en rätt komisk händelse!
En av de bästa jag minns är från sommaren 2003. Vi hade bytt namn och stil på vårt band rätt kraftigt och vi skulle göra en av våra första spelningar med nya bandet en fredag kväll nere i gästhamnen där "alla" samlas och umgås. Vi hade haft svårt att hitta övningstider under försommaren som passade alla, vi bodde alla på olika orter, så det fick bli en intensiv övningshelg helgen innan spelningen. Fredag 5h, lö 6h och sö 5h. Redan på lördag kväll var rösten helt slut tyckte jag men vi hade fortfarande mycket kvar att öva in. Efter söndagen var rösten mer slut än den nånsin förut varit, och jag som varit van att den alltid återhämtar sig tills nästa dag senast började bli orolig då den inte var tillbaka ens efter några dagar. Provade kurera bort den febrilt hela veckan men inget verkade hjälpa. Ännu på fredagen kände jag av hesheten lite.
Låtarna som vi valt var högre och mer krävande sångtekniskt än de jag varit van att sjunga tidigare, vilket gjorde att jag ansträngde stämbanden för mycket. I medeltal sjöng jag nog en ters högre på de nya låtarna än de gamla.
Men sen på fredag kväll då vi började spela märkte jag att rösten fungerade bättre än jag tyckte den hade gjort nånsin tidigare, och det var en grymt bra spelning med massor av publik, och det var nästan alltid fullt på dansutrymmet framför lastbilsflaket vi stod på. Vi fick också spela en encore i slutet. Dessutom kommer jag ihåg en liten detalj som fastnat i mitt minne: En av de sista tryckarna innan vi slutade var Robbie Williams "Eternity", och i ett skede av låten var det en supersöt tjej i publiken som log upp mot mig så jag helt glömde bort orden…
Men efter spelningen var hon dock försvunnen, och har ännu ingen aning om vem det var. Rösten var lite trött efter spelningen men jag ser det som en av mina bästa spelningar nånsin.
Dagen efter var rösten som normal igen. 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Mitt bästa sångminne är nog när jag sjung på skolavslutningen när jag var 11 år :) jag sjung "jag ljuger så bra" av Linda Bengtzing!
Ingen trodde jag skulle våga för jag var inte med på genrepet, så alla blev jätteförvånade när jag gjorde det hehehe :)
Mitt bästa sång minne var när jag var kring 7-8 år och sjungde med en kör så sjungde jag och en kompis duett
Vilket var jätte roligt och självklart har jag mycket mer minnen med klassen.