Sång iFokus

Sång

Etikett: övrigt-sångrelaterat
Läst 3997 ggr
EBinnerstam
0

Mikrofon för inspelning till laptop.

Jag funderar på att köpa en mikrofon för att kunna spela in sång till datorn. Jag är nybörjare med detta och jag vet inte riktigt vad jag ska köpa, som inte är allt för dyrt.

De som jag har tittat på är dessa två, skulle gärna vilja höra era åsikter om dem. :)

1. Samson G-Track

2. Samson C01U REC PAK

En till fråga är om någon vet om det finns en utgång för ett headset till nr 2? Jag har googlat men hittar inget svar. :\

Cornelija
0

Vill också veta mer om detta :) Hoppas någon kan svara dig :)

Hälsningar

Cornelia, medarbetare på Sång iFokus

Cornelia Webdesign , Min privata blogg

Mimmi
0

I den här tråden finns ett par förslag på mikrofoner, kika där!

Porklash
0

Hade inte sett den där G-track förut. Ser ut som ett enkelt och praktiskt verktyg!

Den andra där är ju med ett program för inspelning.

Båda är antagligen helt okej om det viktiga är att man spela in sig själv för att lyssna på hur det låter.

Grejen med billigare mickar, eftersom den frågan antagligen finns "därute", är att om man är oerfaren kan man ha svårt att skilja på ljud och framförande. Man tycker man är dålig för att ljudet är kass…eller  skyller på ljudet för att man inte har fått till det om vi nu vänder på det. Men det finns många hits med taskigt ljud…

Många hits med taskig sång också BTW så där tog jag udden av mitt egna påstående. Det är krångligt med musik…Skrattande Det här med smak gör ju allt så svårt!Flört

pEr

edit: hade blandat in engelska! Se så går det när man är förr mycket på utländska forum!

JazzBass
0

Det är lite knepigt ja, det där med kvalitet. Kvaliteten blir ju inte bättre än den svagaste länken i kedjan så är man oerfaren ljudinbandare tror jag man gör gott i att inte förköpa sig på alltför dyra prylar men kanske inte heller välja det allra billigaste som man kanske blir missnöjd med senare.