Insperation sökes!!!
Hej, jag är en tjej på tolv år som har tappat kreativiteten. Mitt problem är att låtarna alltid blir halvfärdiga! En vers, en refräng och; POFF! Hela min idé som dagen före kändes så cool och perfekt är helt plötsligt tråkig och orealistisk!
De flesta av mina låtar är, som nästan alla, byggda på nån verklig händelse. Som t.e.x; när jag och min kille gjorde slut. Då ville jag bara skriva ut känslan i en rap/soul-låt. Men nu har jag liksom kommit över det och…. Baam!; Idéen är tråkig! xD
Nån som har några tips om hur jag kan få mina låtar färdiga? :)
Du kanske ska testa att skriva om något annat? Testa att skriva om saker som du aldrig skulle ha skrivit om annars!
En annan tanke jag har är att du kanske ska ta bort pressen. Du behöver inte färdigställa alla låtar du börjar skriva direkt! Ibland kan det vara bra att låta låtarna vila ett tag och återkomma till dem senare.
Du kan ju också kika runt bland andra inspirationskällor än bara låtar. Läs lite dikter, t.ex.!
Ok, tack! :)

Jag har alltid en massa halvfärdiga låtar liggandes tills jag behöver dem i nåt sammanhang. Då skrivs dem klart för att jag "måste".
pEr