OT - Kallt!
Den så kallade "ryska björnkylan" har nu dragit in över Norrbotten! Härliga -25 grader visar termometern här i Luleå. Tyvärr måste jag ta mig in till stan för att skriva ett prov, så jag kan inte sitta inne och värma mig hela dagen!
Vad har ni för er en torsdag som denna?
Ungefär lika kallt här i finska Österbotten. -24°C visade biltermometern i morse och det märktes på bilen att den var avsevärt trögare innan den blev varm.
Igår var jag ute på en photoshoot med mitt ena band. Kallt så in i attan var det (ungefär som i morse), men med ordentligt med kläder på gick det bra. Bara händerna och fötterna som man frös lite med. Kameran och blixtutrustningen klarade sig också riktigt bra, fjärrstyrde blixten och kameran så jag kunde vara med på bilden. Här är ena av de två bilderna som blev nånting, jag själv står längst till höger. Hade en blixt snett från höger, kanske borde ha varit från vänster istället men det blev rätt bra ändå. Sjuka idéer som dragaren av det här bandet har… 
Ikväll har jag inte så mycket speciellt för mig, måste bara förbereda lite på jazzklubben för säsongsöppningen igen på lördag. Så jag tänkte försöka mig på att städa lägenheten hemma. Det har jag inte gjort på evigheter, brukar alltid fastna i allt möjligt annat kul och mindre kul som måste göras…
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Superhäftig bild! Får verkligen bandet att verka intressant!
Städa måste jag göra också, har skjutit upp det alltför länge.
Nu har det droppat ner till -29! Hujja!
Heh, här är det sommar i jämförelse, bara -23,4 enligt termometern. :-)
Irriterande att jag måste besikta bilen denna månad. Hoppas kylan ger med sig lite så bilen lättare skulle gå igenom. Man vill ju inte köra in dit med en bil med knakande fjädring och diverse elproblem som beror på kylan….
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus