sean banan...
ja jag vet inte vart jag ska lägga den men jag tänkte att han sjunger ju så…
Sean banan heter ju Sina Samadi och han är 27 år (tror jag) han flyttade till Sverige när han var 2 år men när han sjunger/gör olika roliga klipp så värkar det som om han inte hade bott i Sverige så länge! varför? bara en fråga!
Jag skulle säga att det är en del av hans image. Som artist eller underhållare är det oftast ganska viktigt att ha en image och "det där lilla extra", och han använder då det faktum att han är invandrare.
okej :)
#2 Man ska inte heller glömma att det finns mer än en kultur inom Sveriges gränser, Sverige och svensk betyder inte samma sak som för 100 år sedan då Sverige var ett ganska "enfärgat" land. Ordet "svensk" säger egentligen inte mer än att du har ett svenskt medborgarskap, du är officiellt en del del av det svenska systemet. Att vara svensk idag kan likaväl innebära att du är Syrian och ortodoxt kristen.
Dessutom eftersom sverige är starkt etniskt segregerat (folk med olika härkomst bor på särskilda platser) du kan bo i Sverige men ha liten kontakt med den dominerande kulturerna här. I fallet Sean Banan behöver det inte alls vara så att han har präglats av den dominerande kulturen för att han har växt upp innanför landets gränser även om jag tror att det faktiskt är så i hans fall och att han leker lite med det faktum att han är invandrare.
Är du med på vad jag försöker säga? Du kan växa upp innanför Sveriges gränser men fortfarande leva i Irak, etniskt och kulturellt. 
ja jag fattar :)