Sång iFokus

Sång

Etikettsångkritik-lätt
Läst 1750 ggr
Reim
0

I Wouldn't Mind- Kritik, tack

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Länkar till Youtube-klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=zzZEjbt_ZT4

Leramani
0

Jag har lyssnat på dig och på originalet. Jag skulle vilja höra hur du låter när du inte försöker härma någon annan, och gärna när du sjunger ut ordentligt, utan att hålla tillbaka,

De Lapsus Resurgam

Mimmi
2

Jag håller med Leramani om att du måste sjunga ut ordentligt. Det låter som att du håller tillbaka och inte sjunger med hela din röst. Därför blir det lite svajigt på vissa ställen.

Ibland kan det vara nyttigt att härma andra sångare, men man måste hitta sin egen röst och sina egna styrkor för att blir riktigt bra. När man gör covers är det alltid viktigt att försöka göra låten till sin egen och tolka den på sitt eget sätt.

Du måste bli mer trygg med de ljusare partierna av din röst, de håller inte riktigt här. Det kan dock bero på att du inte sjunger ut så mycket som du skulle kunna. Utforska de ljusare delarna av din röst så att du vänjer dig vid hur din röst fungerar där. Ofta handlar det bara om vana och att våga sjunga ut.

Du behöver också jobba lite mer artikulering och uttal. Det är något som inte låter helt rätt i mina öron. Jobba med att slappna av i käkarna när du sjunger. Jag vet inte om du läspar, har överbett, tandställning eller liknande - det skulle kunna förklara det hela. I så fall finns det ju inte så mycket man kan göra åt det. Om inte så är detta något du kanske bör tänka lite extra på när du sjunger.

Du har potential och sjunger rent med en begaglig klang. Du behöver bara nöta, utforska och träna mer!

Reim
0

#1 Tack så mycket för att du tog dig tid att svara. Jag ska försöka "våga mer" när jag sjunger. 

#2 Tackar så hemskt mycket för ditt långa svar. Känns trevligt med tips som jag faktiskt kan ta åt mig av. Jag är medveten om att de höga tonerna inte är riktigt 100 och jag tränar på det. Dock har jag inga "talsvårigheter" utan det är väl förmodligen att jag slarvar. Har märkt själv att jag klipper av sista bokstäverna i orden ibland bland annat.

Men tackar än en gång! Ska självklart fortsätta träna och försöka utveckla mig så mycket det bara går Glad

Mimmi
1

Det är många som spänner käkarna på olika sätt när de sjunger, vilket kan leda till att uttalet blir annorlunda. Jobba på att slappna av ordentligt i käkarna när du sjunger, tänk på att artikulera riktigt ordentligt och försök lägga tonen långt fram i munnen så borde det bli bättre! Var inte rädd att låta eller se fjantig ut i början, ibland måste man överdriva för att verkligen få in rätt tänk i ryggraden!

Reim
0

#4 Oj, tack så mycket för tipset! :)