OT - Midsommar
Midsommar börjar ju närma sig, vad har ni för planer för den helgen? Äta gott med släkt och vänner, eller inget speciellt?

Jag giggar både aftonen och dagen. Det känns skönt. Midsommar är inget speciellt för mig.
pEr
Jag ska jobba kväll på midsommar, o i Oslo där jag befinner mig finns det inete mycket till midsommarfirande.. Att alla svenskar sedan flyr hem på midsommar gör ju inte saken bättre..
Så det kommer inte bli något som går till världshistorien som den bästa midsommaren..
/Jag sjunger hellre än bra och hellre dåligt än inte alls
Årets största festhelg på ankommande!
Men jag tror det blir en relativt lugn midsommar för min del, men det blir inte nån midsommar utan grillmat, sill och nypotatis, och bastu med bastukvastar av björkris. Och bra sällskap förstås och måttliga mängder dricka. Har man allt det här så kvittar det hurdant väder det är. 
Midsommar innefattar också att vänta några timmar i färjkö. I alla fall om man ska ut i Åbolands skärgård. Och dit SKA jag. Varje midsommar. :-) Ifjol såg det ut så här (se nedan) när jag skulle åka hem fråm midsommarfirandet i Nagu och Korpo. Kön var "bara" 4,6km lång. Tog bara ca 3h innan jag kommit över på Pargassidan och kunde fortsätta bilfärden upp mot österbotten. Hemma var jag kl 2 på natten och skulle på jobb igen dagen efter… 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Jag och min sambo kommer att åka till min pappa för att äta lite grillat och ha det mysigt på själva midsommaraftonen. Lördag och söndag jobbar jag för fullt. På lördag blir det till och med dubbla pass, så det blir inte något hårt festande på fredagen för mig!

Jag kommer att spendera helgen i verkstan, ska bränna den sista ugnen typ på midsommarafton. (Keramik)
Jag har aldrig brytt mig om helger och sånt, som konstnär jobbar man 24/7 och är ledig på udda tider.
De Lapsus Resurgam