kritik tack! *sjunger*
hej undrar om du vill lyssna på denna låten och säga vad som är bra/dåligt :P
(skrivit den själv ^^)
[EDIT: Länk borttagen på trådskaparens önskemål /JazzBass]
tack på förhand :P
p.s sjungde lite fel på enbarrising *stavning*
snälla kan ngn ta bort detta inlägget? ^^
Det första jag tänker på är att du måste jobba på att slappna av, det låter lite ansträngt. Slappna av i käken och halsen, och låt magpartiet sköta den större delen av arbetet när du sjunger.
Sjunger du ut ordentligt på den här inspelningen? Det låter lite som att du håller tillbaka. Våga låta din röst ta ordentlig plats! Använd mycket luft så att rösten får ett bra flöde, det hjälper också till att få bort lite av det ansträngda i din röst. Om du sitter ner när du sjunger, ställ dig upp så att din röst och luft verkligen får plats i kroppen!
Jag skulle också rekommendera att du tog hjälp av t.ex. ett piano för att hitta en bra tonart. Här låg du inte riktigt rätt tycker jag. Med hjälp av ett piano eller annat instrument blir det lättare för dig att höra rätt ton och härma, så jobba på det. Det låter inte helt rent i mina öron, så arbeta med ett piano för att hitta helt rätt!
Jobba på! Fortsätt skriva musik, det gör det möjligt för dig att skriva låtar som är helt skräddarsydda för din röst!
kan du ta bort detta inlägget? :8
Varför vill du ta bort det?
jag sjungde inte mitt bästa där och då tror alla som lyssnar att det är mitt bästa :/
skäms lite faktist :(
snälla? <3
#5 - Vi ogillar att plocka bort eller redigera inlägg, men jag tog ändå nu bort länken i inlägget i alla fall. Om jag tog bort inlägget skulle hela tråden försvinna, och trådar som den här är ju det som gör forumet levande och intressant. Mimmis utförliga och bra svar skulle också falla bort om jag tog bort inlägget, och hennes svar innehåller värdefulla tips inte bara för dig utan alla andra som läser tråden. Det är inte så kul heller att skriva långa svar med hjälp och tips, och det första man får som svar är inte ett tack utan en fråga att ta bort det man just skrivit. Tänk istället efter en gång extra innan du lägger upp nåt på nätet som du kanske ångrar, det är en bra generell regel.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus