Lite kritik, tack?
http://www.youtube.com/user/louiselindbom92/
Tar även väldigt gärna emot förslag på låtar som skulle passa min röst.
Eftersom jag inte kunde komma fram till hur/om man kan redigera inlägget, så skriver jag ett till. Ville bara säga att jag aldrig tagit några sång lektioner utan är helt "självlärd".
Hej!
Det låter rent och bra tycker jag!
Dock så verkar det lite som att du inte har tänkt över tonarterna så mycket. Tror en lite högre tonart skulle kunna passa dig bättre. Det verkar som speciellt de lägsta tonerna känns lite obekväma att sjunga för dig, medan jag tycker du låter bäst i de lite högre tonerna i låtarna du lagt upp. Så jag skulle gärna höra dig sjunga samma låtar transponerade ett par tre tonsteg högre. I en högre tonart är det också lättare att få mer kraft och känsla i sången i och med att man måste kämpa lite hårdare. Prova vettja! Men som sagt, rent och bra sjunget annars. 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Håller med JazzBass. Du sjunger rent, har bra klang, tät ton, en personlig röst, helt okej artikulation, musikalitet och bra koll på låten.
Du andas bra.
Men du sjunger lite väl lågt. Testa den lägsta tonen i sången och lägg den där du kan sjunga ut på den med klang. Det bör bli typ en ters hörgre än du sjunger nu.
De Lapsus Resurgam
Jag har mycket svårare för att ta höga toner. Min "prat röst" är ganska så låg så det kanske har lite med det att göra? Håller på att försöka bli bättre på de höga tonerna. Låten Hurricane är i stort sett så högt det går utan att halsen känns jätte ansträngd. Har inte ett speciellt brett register för tillfället, men hoppas på att kunna öva upp det med tiden. Bara hållt på med musik i något år nu.
#4 - Man hör klart och tydligt att du har potential att sjunga mycket högre, det är nog bara en träningssak om det känns svårt. Det viktigaste är att våga sjunga ut ordentligt, med tillräcklig volym och att man inte försöker hålla tillbaks på nåt vis. Gör man det så skiter det sig. Ju högre man sjunger, desto mer volym och magstöd behövs om man inte byter till ett mjukare tonläge (bröstklang -> huvudklang enligt traditionell sångteknik, enligt CVT som jag kan bättre: overdrive/edge -> curbing eller Neutral, som är mjukast).
Stödet är förmågan att släppa ut luften lugnt och behärskat när man sjunger. Ett sätt att aktivera stödet är att föreställa sig att nån tänker slå en i magen just när man ska sjunga. Det finns också fler sätt att upptäcka och träna på stödet. Kolla in artiklarna här på sång.ifokus, finns massvis av tips i dem!
Det hjälper också mycket att ta hjälp av en sånglärare för att utvidga sitt register (eller rättare sagt, lära sig använda en större del av sitt register). Jag hade sjungit förhållandevis aktivt i över 10 år, som solist i ett band och i körer, när jag tog min första sånglektion. Trots att jag såg mig själv som ganska rutinerad vid det laget lärde jag mig massor av nyttiga saker! Det är verkligen nyttigt, jag ångrar mig att jag inte uppsökte nån sånglärare tidigare… :-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Jag övar väldigt ofta hemma, utmanar mig själv med svårare låtar osv. Hade otroligt gärna tagit lektioner om jag hade råd med det, men tyvärr så har jag inte det så det får bli att bara öva ensam hemma och hoppas på att jag kan utvecklas. Har redan, under det senaste året utvecklats något otroligt.
Har alltid sjungit väldigt mycket, men på grund av att jag, precis som många andra, var rädd för att folk skulle höra mig, så sjöng jag jätte tyst och använde mig enbart av falsetten och inget stöd alls. Det har varit riktigt svårt att lära mig själv att sjunga ut och använda stöd osv men jag har helt klart utvecklats. Ska kolla någon dag om jag hittar någon äldre inspelning från när jag precis börjat.
Jag tycker att det låter bra men du måste våga ta ii!