Sång iFokus

Sång

Etikettsångteknik-och-problem
Läst 1354 ggr
Leramani
0

Vad tror ni om detta?

Jag har en fundering att erbjuda drop in röstcoachning med fokus på att lösa röstproblem och ge tonbildningshjälp.
Om man har en fast tid under vilken man kan dyka upp och få detta, skulle det vara intressant?  En sånglärare man aldrig mer behöver träffa ;)

De Lapsus Resurgam

JazzBass
0

Med tidsbeställning tror jag det kunde funka. Drop in - nej. För mycket tid som går till spillo och folk som kommer samtidigt… Vet inte hur bra det är med bara en lektion, men ett alternativ till att binda upp t.ex. en timme i veckan i ett helt läsår utan istället erbjuda sporadiska lektioner tror jag kunde vara ett vinnande koncept.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Leramani
0

hm.. om man gör ett mellanting, en dag och ett tidsintervall där man kan ringa och ta en tid, först till kvarn,  men inte binder upp sig för mer än en gång i taget. Det är ju många som säger att de inte har tid/råd till lektioner.  Men som ändå skulle behöva lite hjälp.

De Lapsus Resurgam

JazzBass
0

Det tror jag skulle funka bättre. Glad Jag skulle bra kunna tänka mig utnyttja en sån tjänst om den fanns här.

Mimmi
1

Jag tycker det låter bra! Speciellt om det är anpassat just efter att man bara ska ta en lektion. Att man får veta vad man kan fortsätta med själv hemma.

Leramani
1

Jo det är ju tanken. Att man får en genomgång av var man är sångmässigt, vad man behöver jobba med och hur. Övningar med sig hem. Ett budgetalternativ till dyr sångpedagog, no strings attached. :)

Jag ska ta kontakt med ett studieförbund och höra om de har nån liten lokal i Göteborg, för att prova konceptet.

De Lapsus Resurgam

JazzBass
0

Precis, det är det som attraherar mig också i den här idén. Jag har tagit fyra baslektioner enbart men det var fyra extremt, verkligen extremt, givande lektioner. Jag blev definitivt en mycket bättre basist efter dem. Glad

Elever som väljer ett sånt här alternativ är dessutom säkert bättre på att öva själv och är mer motiverade än många som tar regelbundna lektioner. Så jag tror det ur din synvinkel också skulle vara väldigt givande att ge såna här lektioner. Man slipper se på dem som kommer på varje lektion utan att ha övat nånting alls, och som inte heller går framåt alls. Framstegen sker ju inte på lektionerna, utan däremellan…

Lycka till med businessen! Glad