Sång iFokus

Sång

Etikettsångteknik-och-problem
Läst 3469 ggr
Annah129
0

Sjunga med tandställning

Hej!

Jag kommer att få tandställning om några veckor.

Jag är lite orolig för hur snabbt det kan gå att hitta ett sätt att sjunga efter det?

Sjunger rock och blues. Repar en gång i veckan. Just nu spelar vi inte ute så mycket, men tanken är att det ska bli mer. Bör nämnas att jag är 41 år och jag har sjungit i många år.

Saken är den att vi har en rätt viktig spelning 3 veckor efter att jag fått tandställningen. Både under och över utanpåliggande räls :)

Jag tror att det kommer att gå att hitta ett sätt. Men jag undrar om någon har tips att ge. Vad kan jag göra för att det ska bli lättare?

Tacksam för din åsikt

Anna

Mimmi
1

Har själv inte haft tandställning, men har pratat lite med min pojkvän som har haft det. Han säger att efter tre veckor borde allt kännas helt som vanligt igen. Man vänjer sig snabbt och efter bara några dagar är talet (eller sången i detta fall) detsamma. Ett annat problem kan ju vara att man har ont i munnen ett tag efter isättningen, men detta borde också vara helt borta efter tre veckor.

ggran
0

Jag går på musikskola och sjunger många gånger i veckan och jag har tandställning och det fungerar hur bra som helst :) Det jag kan komma på som kan vara lite jobbigt är att det bildas mer saliv och det blir lätt att man spottar men det är inte så mycket det heller. Så det är verkligen inget du behöver oroa dig för :)