Sång iFokus

Sång

Etikettövrigt-sångrelaterat
Läst 1560 ggr
Praefatio
0

Vilken låt?

Fick just veta att jag ska på audition om en vecka. Det gäller att bli projektelev till en sångpedagogsstudent och jag ska sjunga två låtar, en förbestämd gammal folksång som passar mig utmärkt sång- och stilmässigt och en egenvald låt. Sjunger till vardags ffa visor/folkmusik, country och vanligt aukustiskt. Frågan är vad jag ska välja för egen låt: en som jag gillar själv och som speglar mig som sångerska stilmässigt eller en som kanske inte känns så "jag" men som visar min bredd och teknik bra. Tänker ju att de vill se vad de har att jobba med, men samtidigt väljer de elever de tycker verkar roliga och intressanta att jobba med. Vad väljer man?

JazzBass
0

Det är ju en lite speciell audition, men jag själv tycker alltid bäst om att höra när nån sjunger det han/hon tycker bäst om, det brukar också låta bäst (eller så är det bara jag som inbillar mig..) Men det viktigaste är väl att man tycker om det man framför, och då kan man väl med fördel välja en låt som visar ens mångsidighet. Men vad som helst är bättre än att välja nåt som är för svårt. Testa gärna banda in några olika låtar du gillar att sjunga, och lyssna på vad du tycker låter bäst och välj den.

Lycka till! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Leramani
0

Jag håller med. Hellre något som du älskar och framför med känsla, än något som är tekniskt besvärligt.

De Lapsus Resurgam