Det går inte!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åååh! -.-
Försöker sjunga ''Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind'' det går super! Tills jag ska gå upp i det höga…
Vers 1: Från Öcker och logen, hörs dragspel och bas, och fullmånen lyser som var den av glas där DANSAR FREDRIK ÅKARE kin emot kind.
Med lilla fröken, Cecilia Lind.
Det med stora bokstäver klarar jag inte!
Har försökt att ändra tonart, men jag tycker det låter ännu mer fel!
Ghaaa! Tips på hur jag kan göra? Om det finns några…
Tack på förhand! Slänger in låten också så ni förstår vad jag menar.
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Det är ju ett klurigt ställe på grund av att hoppet gör att många måste byta sånginställning helt.
Testa att börja sjunga med en ljusare inställning. Ställ in din röst och kropp efter de ljusaste partierna. På den här låten är det lätt att man går in på låten med en mörk inställning med mycket botten, och därför blir det svårt att nå de ljusare partierna.
Ett annat knep är att tänka neråt när du ska ta de ljusare tonerna. Testa att niga lite genom att böja på knäna när du ska ta tonerna (Detta är kanske inte något man ska göra när man väl uppträder, men bara för att få in tänket!). Tänk dig att tonen ska börja i fötterna eller dina "rötter", inte i halsen eller huvudet. Undvik att titta uppåt eller vinkla huvudet uppåt, vilket man lätt gör när man ska ta höga toner. Det gäller att lura kroppen genom att tänka tvärtom, då känns inte tonen lika ljus och blir lättare att ta.
Lycka till!
Ibland kan man även lura sig själv igenom att klämma i lite. Jag har lättare för låga toner. Så för att komma ned kan jag stå å ropa ett kraftigt hej för att hitta bröstklang.
Jag har märkt att om jag klämmer i för gud och fosterland till den punkt det inte finns någon återvändå brukar jag finna att jag hamnar rätt och det låter bärst.
Man kan även ibland lura sig själv genom att göra det mer luftigt.
Det finns massa tekniker som kan hjälpa dig komma upp i de höga tonerna! :-) man ska använda sig av hela kroppen och det är väldigt viktigt att värma upp innan! Jag går hos en sångpedagog och jag har utvecklats sjukt mycket! Är super nöjd :-)
Edit: Tog bort företagsnamnet du nämner för att inte inlägget ska uppfattas som direktreklam. JazzBass

En bra väg är att inse att tonerna inte är högre utan ligger på samma ställe, stämbanden går inte uppåt, ingenting alls går upp, utan de blir kortare. Det är dåligt språk att ha kallat toner för högre och lägre, när de i själva verket ligger på ett plan.
En ljus ton har kort ansatsrör (avståndet mellan stämbanden och munnen) pga att struphuvudet ligger högt. Man använder mindre mängd luft och energi när man sjunger ljusa toner. Inte mer. Men man behöver mer avslappning för att inte spänna sig i svalget (mycket pga de felaktiga uppfattningar om svårighetsgrad som vi har lärt oss) och få en spänd ton. Använd avslappningsövningar för att fixa de ljusare tonerna.
De Lapsus Resurgam
Halkade in på den här tråden och forumet också förresten. Lär finnas mycket spännande att läsa härinne . Men just avslappningsövningar letar jag tips på, av samma anledning som ovan. Ibland när jag inte tänker på det, eller står framför en mikrofon ( absurt nog) så är jag tillräckligt avslappnad och då klarar jag mycket ljusare toner ön i normala fall.
Så jag söker också tips på avslappningsövningar
Vill ju inte förstöra rösyen genom att anstränga den
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
#5 Om du skapar en egen tråd för din fråga lär du få snabbare och fler svar. 
Bra idé tack 
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!