Sång iFokus

Sång

Etikettövrigt-sångrelaterat
Läst 1721 ggr
aspiecb
1

Bra musik/sångsajter

Hej ! Har nån tips om en bra sajt där man kan lägga in Cv och söka sångjobb ?( gärna gratissida som ni hört är bra )

Tacksam för svar.

Mvh

C

Leramani
0

Jag har aldrig hört om någon sån sajt. Vore kanske en ny nisch? Eller finns det många som jag aldrig snubblat in på??

De Lapsus Resurgam

aspiecb
0

Förtydligande, menar det finns ju för sångare och musiker ställen att söka jobb på :)

C

Leramani
0

Aha.  Jag har aldrig fått jobb via nätet, men jag föreställer mig att man måste betala för att få vara med på sånt. Det är konkurrens om jobben.

De Lapsus Resurgam

aspiecb
0

#3 Ok, ja det är väl oftast betalsajter.

Mvh

C

JazzBass
0

Jag tror bäst på att jobba på att få kontakter och få ett namn om sig bland nyckelpersoner, snarare än via CV:n på nätet. Inom musikbranschen är det kontakter som är mest A och O, enligt min uppfattning. De jag känner inom branschen (musiker, musiklärare, producenter, låtskrivare, artister…) tar alltid i första hand kontakt med de som de känner bäst, och vet att kan leverera. Därför är det viktigt att själv vara aktiv för att få kontakt med dem.

Själv har jag lärt känna i princip hela "gräddan" inom musiklivet i min stad (Vasa, Finland) via mitt snart 8 år långa engagemang i en lokal jazzklubb. Själv har jag dock inte satsat på att få mer jobb inom musiken, då jag i första hand har det som en hobby. Gemensamt för så gott som alla dem som nått en position så de kan leva på musiken är att de gått en utbildning inom musik, musikproduktion eller nåt annat. En sån ger utöver fördjupade kunskaper/färdigheter också massor med kontakter till nyckelpersoner inom branschen. Man lär känna mycket folk under en 3-4-årig utbildning.

Vad för slags sångjobb är det som du är ute efter i första hand?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

aspiecb
0

#5 Oki, jo kontakter inom musik gör mycket, har lite just nu, två präster, vill sjunga i kyrkan och kommer ev sjunga på sjukhus framöver ( ska prata med en präst om detta i veckan ).

Mvh

C