Sångens inverkan på människan
Hej, sången påverkar väl de flesta i nån form, man kommer att tänka på ett minne, man berörs på nåt sätt, min fråga är vad i sången det är som berör för just dig.
Mvh
C
Stort ämne. Själv berörs jag mest av bra texter, men också extraordinära framföranden kan få gåshuden att resa sig. I övrigt är det inte så mycket sången i sig som berör, utan musiken som helhet.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tack JazzBass för ditt svar :)
Mvh
C
Väldigt stort ämne, som JazzBass skrev. Svårt att sammanfatta alla ens tankar kring detta i bara några meningar!
Jag tycker att sång i sig kan beröra väldigt mycket. Lyssnar på en del sångare vars språk jag inte förstår, och ändå blir jag berörd - bara genom sången, både genom deras sätt att uttrycka sig och deras sätt att använda sina röster. Utforkar även mer och mer ordlös sång i och med att vi arbetar mycket med improvisationer och ljudlandskap i min kör. Experimenterar även mycket med jojk på hemmaplan. Inser mer och mer att bara sången i sig kan beröra väldigt mycket. Sång är en fantastisk uttrycksform som många gånger berör mig långt mer än vad bara ord kan göra.
Tack Mimmi för det…
Mvh
C