Sång iFokus

Sång

Etikett: sångkritik-lätt
Läst 1301 ggr
HejPåDig
5

Kritik på min cover av Telephone!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej! Jag heter Elvira och är snart tretton år gammal.

Jag har alltid älskat att sjunga och spela gitarr men har aldrig gått på lektioner för det…. så jag vill gärna höra vad jag kan förbättra :)

http://www.youtube.com/watch?v=euAZxqrVFq8

Lurvas11
1

Gillar din röst! Tycker du gör det bra, eftersom att detta inte är den lättaste låten. Ett tips är att försöka artikulera (stavning?) mer, så att man lättare hör vad du säger. Den här låten går snabbt, speciellt i början och därför förstår jag att det kan vara svårt att få alla ord att höras. 

Super bra jobbat annars 👍

Hälsningar Lurvas11Glad

HejPåDig
0

Tack! Jo jag ska tänka på det :)

Mimmi
1

Du har en fin klang och sjunger rent! Det du behöver tänka och träna extra på är uttal och artikulering. Artikulering är extra viktigt i en sådan här snabb låt. När man sjunger sådana här låtar måste man ofta artikulera så mycket att det känns överdrivet för att det man sjunger ska höras ordentligt - dock låter det bra utåt trots att det för en själv känns för mycket! Prova att spela in dig själv när du testar på lite olika nivåer av artikulering så kommer du säkert att upptäcka att man oftast måste ta ett steg mer än man tror!

I snabbare låtar är det också extra viktigt att man tänker på andningen. Prova att lyssna på ditt klipp en gång till och fokusera på att lyssna på din andning. När man sjunger sådana här låtar kan det vara bra att faktiskt planera i förväg när man ska andas så att det låter så bra som möjligt.

Men överlag låter det riktigt bra! Jobba vidare! 🙂

HejPåDig
0

Okej! Tack så mycket!

Elin-Li
0

Tycker du har fin röst men du måste artikulera mera då man inte hör vad säger och du "sväljer" slutet på fraserna:)

// Elin-li, 

Spruca
0

OMG, så bra du är <3!!

Spruca

HejPåDig
0

Tackar :D