(Kritik) Cover på 'On My Mind'
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här sjunger jag 'On My Mind' av Robin Stjernberg, inte inspelad på något proffsigt sätt elelr så utan var mest för skojs skull.
https://www.facebook.com/photo.php?v=442955515764791&l=1135714294614117967
men vad tycker ni? :)
och då funkade såklart inte det klippet, tusan :)
Tyvärr fungerar det inte att bädda in videor från Facebook, men jag lade in en länk istället!
Du har en fin röst och mycket potential! Som du själv skrev i kommentarerna till videon kunde du inte låten helt utantill, vilket märks. Är man säker på låten man sjunger blir det enklare att sjunga bättre, eftersom man kan fokusera mer på sången istället för t.ex. text och timing. Du har lite problem med timing och tar ibland inte riktigt rätt ton, men det tror jag beror på att du inte kunde låten tillräckligt bra.
Det här är ju en låt som kräver ett ganska stort röstomfång, den ligger både högt, lågt och i mellanregistret. Det innebär att man måste anpassa sättet man sjunger på hela tiden, eftersom man inte kan sjunga likadant när man sjunger ljusa toner som när man sjunger låga. Din röst låter bra och säker i mittenpartierna men räcker inte riktigt till på de allra ljusaste och mörkaste ställena. Jag tror det handlar dels om att det alltid är en utmaning att behöva ändra sånginställning mycket i en låt, men också att du helt enkelt är bekvämast och mest van vid att sjunga där i mitten. Sjung mer i de röstlägena du inte känner dig helt trygg i, så kommer du säkert att bli supersäker där också efter ett tag! Oftast handlar det mest om att träna och bli bekväm med hur rösten fungerar även på sådana ställen.
Bra jobbat! 🙂
Tack så mycket :)
Som du skrev och som det märktes så kude jag inte låten till 100% hade nog bara sjungit den några få gånger när jag tyckte att det skulle vara kul att spela in den så förvätar mig ju inte den bästa kritiken, tack för dina synpunkter så är det ju bara för mig att fortsätta öva :)