Sång iFokus

Sång

Etikett: sångkritik-lätt
Läst 1977 ggr
ramm5tein_
3

Min mörka cover på Hot and Cold

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag hade varit jättetacksam att få höra lite synpunkter, bara allmänt vad ni tycker om min senaste cover jag gjort på Katy Perrys låt "Hot and Cold".

Jag är en typisk gothtjej och ni som inte förstår kan ju ignorera början då jag tänder ljus osv ;) men det är sån jag är. Jag har ganska mycket efterfarenhet av sång då jag gått estet-musik samt sjungit i hårdrocksband i flera år. Bor i Piteå ifall du av någon anledning skulle bo i trakten!

http://www.youtube.com/watch?v=plVNQkYsHYk&list=UU8de7XtFZJAS94rFUemJU_Q&index=1

www.lisabjernhagen.se

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Mimmi
0

Jättebra att din cover verkligen är din tolkning och version av låten, och att du inte bara kopierat rakt av! Det är superviktigt om man vill göra en bra cover!

Dock tycker jag att pianot inte tillförde något, utan snarare störde. Just sådana keyboards/syntar har ofta inte alls snygga ljud, utan låter bara jobbigt. Med tanke på att pianospelandet inte tog särskilt stor plats tror jag att du hade kunnat skippa pianot helt!

I stort låter det bra, du sjunger fint! Du skulle kunna hålla ihop dina fraser lite bättre på vissa ställen. Du andas på lite fel ställen, hade låtit bättre om du hade låtit meningarna hålla ihop mer.

I sticket blir det lite svajigt och surt, så det borde du nog se över lite och träna mer på.

Jättebra jobbat! Du har anpassat låten efter dig själv och verkligen gjort den till din egen. Du har en riktigt snygg röst!

ramm5tein_
1

#1 Tack så mycket! Utan piano hade det nog känts jätttetomt, inte själv känt att det stör. Men det är väl i lyssnarens öron. Tekniken har jag tyvärr kommit ifrån massor då jag inte sjunger ens varje vecka längre, just eftersom att jag inte uppträder eller sjunger i något band. Så det kan jag förstå att ett tränat öra tänker på :) Tack återigen, mycket bra att tänka på som jag "glömt bort"!

Spruca
1

Du är superbra:) Gillar inte alls Katy Ps version men din är sååå mycket bättre!:)

Spruca

ramm5tein_
1

#3 Tack ska du ha! Nej det gör inte jag heller, vet inte ens hur jag kom på att jag skulle göra en cover av den…

JuliaRose
0

DU ÄR SJUKT BRA!!!!! :D

sjukt sjukt bra sjukt sjukt sjukt sjukt bra! du är bäst. älskar dig. :)

har du nån till cover? :)

ramm5tein_
0

#5 Åh men tusen tack! :) du kan söka på lisa bjernhagen på youtube, eller lisa litzium (ett namn jag använder mig av) så kan det komma upp lite allt möjligt tror jag.

annars uppdaterar jag när jag spelat in något nytt!