Kritik!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Mitt namn är Caroline. Jag har kikat på denna sida ett väldigt bra tag nu men inte lämnat några avtryck förutom i min väns tråd. Är det något jag älskar och mår bra av så är det att sjunga men jag har aldrig tyckt att jag är något vidare bra på det. Har aldrig tagit sånglektioner då jag inte ha råd med det och har sjungit hemma i mitt rum i stort sett hela mitt liv. Tycker fortfarande att jag inte är bra men jag fortsätter sjunga och öva hemma för att jag tycker att det är så kul. Har haft två vänner som gett mig kritik nu sen i början av året men jag skulle vilja höra vad andra tycker, som jag inte känner!
Jag har kronisk nästäppa men med hjälp av nässpray osv så hjälper det mig en hel del och jag vet att det låter nasalt. Jag har jobbat en hel del med min andning och allt vad det innebär och börjar bli mer säker i mig själv.
Men jag vill gärna höra vad ni tycker, både bra (om det finns) och dålig kritik, tack på förhand :)

Du låter osäker i början men det tar sig. Jag hör inga direkta röstproblem och du sjunger tonrätt.
Men du borde sjunga ut mer, lite mer volym, lite mer koll på luften och andningen och på så sätt få mer klang och en mer bärande röst.
Fortsätt så : )
De Lapsus Resurgam
Jag är rätt osäker på det jag gör. Men ju mer koll jag har fått på min andning desto mer säker börjar jag bli.
Vad glad jag blev av att läsa din kommentar, tack! Nu har jag ännu mer att träna och öva på hemma i mitt rum 
Har du möjligtvis något tips på hur jag ska träna?

Tänk bara på att sjunga ut mer, ta mer plats med rösten, ta ut svängarna lite mer. Då blir det ännu säkrare och känns bättre.
De Lapsus Resurgam
Håller med Lera om att du borde våga sjunga ut mer! Jag tror också att en låt i lite högre tonart hade passat bättre. I versen i början tycker jag det låter som att det är lite för lågt på vissa ställen. Man har ju vissa delar av sin röst man är mer bekväm i, försök hitta var just du har de partierna och välj låtar som lägger sig rätt! 
Tack! Nu har jag lite att jobba på här hemma 
Skulle inte lyssna på det. Du låter otroligt osäker. Jobba på att få bättre självförtroende. Bry dig inte om vad folk tycker om dig och det du gör, bara kör och gör det du tycker om.
Jag tycker du ska ta i mer och sjunga mer en säkerhet!
Man hör att du kan sjunga, men det är som att du håller tillbaka.
Öppna upp munner när du sjunger. Det ska nästan kännas konstigt. Då får du en finare klang.
I och med din nästäppa är det viktigt att du artikulerar ordentligt för att minska på det nasala.
Men du är en god bit på vägen.
Fint tjejen!
Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!
http://www.tjugoattondeapril.blogg.se
#7 Tack för din kritik
Ska jobba på ett tag till sen lägger jag upp ett nytt klipp där jag sjunger så får vi se om det är någon liten skillnad. Mitt mål är som sagt att lära mig sjunga och använda rösten rätt, att våga och att tro på mig själv mer 
En lite nyare låt med mig! Första gången jag sjunger denna låt :)

Bra! Du har styrka, du har klang och du sjunger tonrätt. Nu behöver du bara vänja dig vid att du hörs. :)
Prova att sjunga ihop en hel fras = gör inget mellanrum, ingen andningspaus, utan sjung hela tiden, till exempel varje gång du säger "stand by me", gör ingen paus där, och mellan orden "oh darling darling stand by me oh oh stand by me" . Stället där melodin ändras och går upp lite högre, vid Låt tonen i rösten svälla ut lite som den vill på den frasen. Prova! ^^
De Lapsus Resurgam
Har jobbat på hemma lite granna mellan alla förkylningar som varit nu i början av året. Går väl sådär, om jag ska vara helt ärlig. Men jag tycker det är sjukt kul att sjunga och något som jag gärna gör när vardagen blir alltför stressig.
Länkar en nyare låt med mig där jag sjunger. En typ av låt jag normalt sett inte brukar välja men jag gillar denna något så otroligt mycket.
🙂