Sång iFokus

Sång

Etikettsångteknik-och-problem
Läst 1657 ggr
wickedshadow
0

Akut hjälp och tips!

Hej! Har lyckats råka ut för en förkylning med tillhörande heshet, vilket ju händer de flesta någon gång. Drabbades av detta i torsdags och nu har det blivit värre. Nu är det ju dock så att jag har en avslutningskonsert nu på tisdag där jag ska sjunga ganska krävande låtar, och på onsdag har jag en sökning till Musikhögskola där jag ska sjunga samma låtar som på tisdag. Nu behöver jag råd och tips på hur jag kan lindra, helst få bort, främst hesheten då jag inte ens får tag på hälften av tonerna jag ska sjunga. Så tack på förhand!

Leramani
0

Var helt tyst, prata ingenting så länge som möjligt,  drick gärna te med honung,  ät päron eller äpplen som innehåller ett ämne som återfuktar halsen,  se till att du håller näsan ren när du sover, så att du inte ligger och munandas, och håll dig varm.

Det finns tyvärr inga sätt att snabba på det.  Echinacea mediciner kan möjligtvis hjälpa, finns på hälsokost. 

Man kan möjligen tänka sig att Musikhögskolan kan ge dig en senare dag pga din förkylning. Hör efter med dem.

mvh

Leramani

De Lapsus Resurgam