Rodnat glottis
Fick detta på papper efter en undersökning av stämbanden, undrar vad det innebär för min sångliga kvalitet, nån som kan ? Och hur läker det ?
Mvh
C

Rodnat glottis (stämbandskanterna) tyder på överansträngning eller infektion. I första hand skulle jag rekommendera vila, vätska och värme. I andra hand, om detta inte hjälper på några dagar, hjälp av antingen logoped eller sångpedagog - beroende på om du sjungit dig till problemet eller om du bara är hes och talrösten är påverkad.
De Lapsus Resurgam
@1 Åh tack då vet jag mer, får se till att vila mer mellan sångerna :)
Stort tack
Mvh
Christer

Det kan ju också bero på att du spänner dig eller använder för mycket kraft på fel ställe när du sjunger.
De Lapsus Resurgam
Tack då vet jag att t.ex nån anti-inflammatorisk medicin ej behövs :) Jag tar åt mig de råd du gav mig, och är mycket tacksam, tack snälla…
(Köpte Mell Sockerfri Halstablett igår för att lindra min muntorrhet, de kändes riktigt fräscha :)
Mvh
Christer

hm. Om läkaren har gett dig antiinflammatorisk medicin, så behöver du inte fråga nåt här, öronnäshalsläkare kan mycket mer och har dessutom sett din hals, det har inte jag. Ta medicinen du blivit ordinerad.
De Lapsus Resurgam